Život je hledání: eKniha na letošní léto

24.06.2010 | , vzdelani.cz
Studentské centrum


Soubor povídek je českým uživatelům zdarma dostupný v plném znění na Knihách Google

\nSoubor povídek je českým uživatelům zdarma dostupný v plném znění na Knihách Google\nGoogle ve spolupráci s Festivalem spisovatelů Praha představuje elektronickou knihu pod názvem „Život je hledání“, která je zdarma dostupná v plném znění pouze na Knihách Google. Soubor dvaceti nejlepších studentských povídek vznikl v rámci literání soutěže festivalu o Cenu Waltera Sernera. \nNovou elektronickou knihu je možné najít ve vyhledávači Knihy Google (Google Books, books.google.cz) po zadání dotazu „Život je hledání“, přečíst si ji online nebo si ji přímo stáhnout ve formátu PDF a vzít si s sebou na cesty či dovolenou.\nEkniha, kterou vydal Nadační fond Festival spisovatelů Praha, obsahuje 20 zajímavých povídek o životním hledání od mladých českých autorů. Tato dvacítka byla vybrána jako nejlepší z více než 300 soutěžních literárních výtvorů zaslaných do soutěže o Cenu Waltera Sernera. Souboje o prestižní ocenění, zaštítěné Festivalem spisovatelů Praha, se letos zúčastnili studenti z 240 škol celé České republiky, kteří zaslali více než 300 povídek.\nVítězkou se stala Klára Feikusová, studentka Slovanského gymnázia v Olomouci, se svojí povídkou „Tragédie jednoho života“.  Na druhém místě se umístila Dagmar Pokorná z Třebíče, třetí příčku obsadil František Holub z Prahy. Všichni tři získali kromě jiného i mobilní telefon Nexus One s operačním systémem Android od Googlu.\nOdbornou porotu, která vítězné povídky vybírala tvořili: literární historik a editor Vladimír Justl, básník a prozaik Petr Prouza a bohemistka Olga Stehlíková.\nKnihu „Život je hledání“, která je teď dostupná uživatelům na celém světě,  je možné najít přímo zde.\nVíce o podmínkách literární soutěže najdete zde. Všech 20 finalistů dalo souhlas s publikováním jejich povídky na internetu.\nJak fungují Knihy Google?\nKnihy Google (nebo-li Google Books, books.google.cz) fungují jako klasický vyhledávač, jen místo indexu webových stránek prohledávají index knih a tak pomáhají knihám a čtenářům se vzájemně najít. Knihy pocházejí ze dvou zdrojů: jak ze známých knihoven v USA i Evropě, tak i z Partnerského programu, do kterého se zapojují autoři i vydavatelé, kteří Knihy Google využívají jako marketingový a distribuční kanál.\nNěkteré knížky jsou zde dostupné v plném zobrazení (lze je i stahovat ve formátu PDF) a to jsou buď knížky, ke kterým se už nevztahují autorská práva, nebo ty, u kterých plné zobrazení povolil sám autor nebo nositel autorských práv. Kromě této možnosti lze na Knihách Google najít knihy s omezeným náhledem několika stran, což se týká těch knih, které jsou ve službě v rámci tzv. Partnerského programu, a uživatel si může knihou virtuálně listovat. U některých knih lze pak shlédnout pouze fragmenty, čili malé útržky, což se týká především knížek z knihovních fondů a uživatel tak snadno dohledá, kde si lze knihu vypůjčit. U těch knih, které jsou stále ještě pod autorským právem a jejich nositel či autor si to nepřeje, uživatel najde pouze popis knížky, ale žádný náhled.\n


\nO společnosti Google Inc.\nInovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.\nGoogle Česká republika\nČeská pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 35,4% podílu na trhu vyhledávání (Navrcholu.cz, prosinec 2009). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 50 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít  online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).
Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).\nSpolečnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz


Technická podpora pro české uživatele
Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.


Autor článku