iPhone a Facebook jako nástroje Business Intelligence?

30.12.2010 | , Finance.cz
FIRMY


Nebýt svázán při používání Business Intelligence či jiných informačních systémů prostorem je opravdu velkou výhodou.

Současný vývoj Business Intelligence* přináší jeho uživatelům stále nové výhody a přibližuje se jejich požadavkům. Jedním z nich je maximální dostupnost informačních systémů kdykoliv a kdekoliv a nebýt vázán na konkrétní místo, tedy on-device.

Na přenosných zařízeních typu iPhone, iPad, PDA či jiných smart a supersmart zařízeních tak mohou mít manažeři přehled o všech ukazatelích vývoje podniku a mohou včas a dle potřeby reagovat. Nebýt svázán při používání BI či jiných informačních systémů prostorem je opravdu velkou výhodou a dá se předpokládat, že i do budoucna se bude zvětšovat podíl softwaru využívajícího cloudová řešení, která toto umožňují. Zvláště, když mobilní zařízení zažívají obrovský rozmach.

* Business intelligence (BI) jsou dovednosti, znalosti, technologie, aplikace, kvalita, rizika, bezpečnostní otázky a postupy používané v podnikání pro získání lepšího pochopení chování na trhu a obchodních souvislostech. Za tímto účelem provádí firma sběr, integraci, analýzu, interpretaci a prezentaci obchodních informací. Můžou zahrnovat samotné shromážděné informace nebo explicitní znalosti získané z informací (Wikipedie)


Rychlá analýza


Další velkou novinkou v oblasti analýzy dat je In-Memory comuting. Tento způsob práce s daty přímo v operační paměti velice výrazně urychluje prováděné analýzy. Pokud analyzujete menší objemy dat, tak není rozdíl tak výrazný, ale v případě například rozsáhlé databáze zákazníků čítající deseti či statisíce položek se doba trvání analýzy zkrátí z desítek minut na jednotky vteřin.


BI podle přání


“Dnes již také není potřeba implementovat celý systém BI, pokud ho firma chce využít jen pro jednorázovou analýzu před spouštěním marketingové kampaně a nemusí tak zbytečně vynakládat peníze na jeho pořízení nebo údržbu,“ komentuje trendy Jiří Přibyslavský, který pracuje jako Business Consultant ve společnosti SAP ČR. K tomu slouží řešení Business Intelligence OnDemand, kdy zaplatíte jen to, co opravdu využijete a po dobu, kdy to budete využívat.

Jde o SaaS (software jako služba) řešení, což samozřejmě přináší i další výhody. BI OnDemand je dostupné ve formě internetové aplikace (např. bi.ondemand.com) a nevyžaduje žádnou instalaci ani implementaci do podnikového IT prostředí, takže ho lze využívat ihned. V základní verzi je k dispozici zdarma a je tak dostupné pro nejširší okruh firem. Do prostředí BI OnDemand je možné nahrávat data v různých formátech, včetně nejběžnějších kancelářských dokumentů a jde tak vstříc požadavkům zákazníků na co nejjednodušší koncept BI. Směřování aplikací BI ke cloudovým řešením dostupným v rozsahu šitém téměř na míru je rozhodně jedním z největších trendů současné doby a v budoucnu bude tato tendence ještě výraznější.


Využití sociálních sítí


Z pohledu uživatelů je pak kladen důraz jednoznačně na dostupnost, jednoduchost a intuitivnost těchto řešení. Významným benefitem je schopnost Business Intelligence integrovat nástroje pro sociální komunikaci a spolupráci, které z něj dělají ještě užitečnější nástroj a rozšiřují jeho oblasti využití. Tyto trendy vývoje jsou částečně také odrazem požadavků zákazníků, kteří požadují přehledné reportování pomocí dashboardů a v jejich preferencích nechybí ani intuitivní analýza dat.

Dá se předpokládat, že i další vývoj půjde směrem k co největšímu přizpůsobování se požadavkům zákazníka a k zajištění co největšího komfortu při používání nástrojů Business Intelligence. Velice zajímavé a perspektivní se zdá být propojení BI a augmented reality – rozšířené reality doplněné počítačem, která představuje velmi přirozený, jednoduchý a efektivní způsob přístupu k informacím a jejich analýzám. Můžeme se tedy těšit na zajímavou budoucnost, ve které ten kdo bude mít nejrychleji k dispozici správné informace, se stane lídrem.

Článek vyšel původně na webu Firemnífinance.cz 

Autor článku

Jan Šimek  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: FIRMY