Nový systém byl na univerzitě zprovozněn za účelem zvýšení efektivnosti a komfortu při zadávání, vyhledávání a podávání nabídek na veřejné zakázky.
K implementaci E-ZAKu univerzitu primárně přivedla zvýšená poptávka po vypisování veřejných zakázek ze strany řešitelů evropských projektů, ale také potřeba transparentně řídit všechny veřejné zakázky vyplývající z realizace stavby univerzitního Kampusu.
Univerzita si od nového systému E-ZAK slibuje snížení administrativní náročnosti evidence a realizace zakázek, nákladů na nákup, konečné ponížení cen nakupovaných položek a přehledné prostředí internetové aplikace s využitím kvalifikovaných certifikátů (tzv. elektronický podpis). Nepřehlédnutelným výsledným efektem je také skutečnost, že proces od zadání zakázky, jejího vyhlášení, příjmu nabídek až po jejich posouzení bude probíhat prakticky bez použití jediného listu papíru.
Celý systém je navržen a bude provozován v souladu s požadavky zákona o veřejných zakázkách. Díky pružnému využití nejmodernějších komunikačních nástrojů budou široké veřejnosti k dispozici veškeré relevantní informace o nových zakázkách či výsledky zakázek ukončených.
Přehled veřejných zakázek Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem soutěžených pomocí systému E-ZAK je dostupný na adrese: https://ezak.ujep.cz