„Je velice dobrý nápad uspořádat soutěž tímto způsobem. Velmi se mi zamlouvá způsob oslovení studentů za účelem, aby vytvořili logo svého ministerstva. Bohužel však musím konstatovat, že jsme se shodli na potřebě vyhlášení druhého kola soutěže,“ řekl Otakar Karlas, přední český typograf a pedagog, který zastoupil nemocnou Evu Jiřičnou v roli předsedy poroty. Doporučení odborníků vychází ze skutečnosti, že ani jeden z předložených návrhů není dostatečně propracovaný a bezchybný pro to, aby mohl reprezentovat ministerstvo v příštích letech. „Nejde vůbec o ojedinělé rozhodnutí. Dokonce bych řekl, že častěji není logo v prvním kole vybráno, než že se mezi účastníky objeví symbol, který je hned možné označit za vítěze,“ říká Rony Plesl.
Na druhou stranu je třeba říci, že mezi návrhy se objevilo několik skutečně zajímavých. „Z mého pohledu chválím studenty za to, že do svých návrhů vnesli nápad. Měli jsme na stole i návrhy čistě formálně grafické, ale hravost některých z účastníků si zaslouží pochvalu,“ doplnil slova svých předřečníků akademický sochař Kurt Gebauer.
Ministerstvo školství s doporučením poroty souhlasí a okamžitě na její návrh přistoupilo. „Odměníme tři návrhy, které vybrali porotci jako nejzdařilejší. Každý autor obdrží tři tisíce korun a vyjádření poroty k jeho návrhu spolu s připomínkami k zapracování. Tyto tři návrhy po zapracování oponentních připomínek automaticky zařadíme mezi soutěžní návrhy druhého kola, které vypíšeme nejspíš ještě do konce tohoto týdne,“ uzavřela Lucie Kubovičová z ministerstva školství.
|
![]() |




Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
