Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace

Šest tipů jak ušetřit za jídlo

Studentskefinance.cz

Peníze, peníze a zase ty peníze. Žádný student se po dobu svého studia nevyhne chvilkám, kdy musí přemýšlet o svých výdajích. Jak ušetřit s pomocí karty ISIC už jste se mohli dočíst v několika článcích. Studentský život dokáže být nákladný v mnoha ohledech, jen to základní - jídlo - ukousne poměrně velkou část z rozpočtu.

 

Ceny potravin nepřetržitě rostou a výhledově tomu nebude jinak. Ani ceny těch nejobyčejnějších jídel dnes nejsou zanedbatelné a člověk jednoduše něco jíst musí. Na mnohé studenty působí tíživá situace tak, že začnou jíst méně nebo nepravidelně. Při troše snahy a přemýšlení však lze zařídit, aby bylo co jíst a ještě to bylo relativně zdravé.


1) Plánování


O tom, co budete celý týden jíst, přemýšlejte. Zabere to maximálně deset minut a při nákupech značně ulehčí. Napište si nákupní seznam, kterého se v obchodě držte – nenakupíte tak zbytečnosti navíc. Hodí se také nakupovat v menších obchodech maloměstského typu – sortiment není tak široký a nečeká na vás tolik lákadel, navíc to většinou zabere méně času, než brouzdání po supermarketu a stání v dlouhých frontách.


2) Rodinná balení


I když momentálně nakupujete jen pro sebe, nevzdávejte se výhodných rodinných balení. Pokud jde o potraviny, které se rychle kazí a je nutné je zpracovat, dohodněte se se spolubydlícími a na velké balení se složte, nebo vše zpracujete najednou a rozdělte do krabiček – o večeři na několik dní je vystaráno.


3) Neodmítejte jídlo od maminky


Nějaká ta krabička zabalená v neděli večer přijde v pondělí k chuti. Ať už to bude poctivé domácí jídlo nebo zeleninový salát – využijte to. Domácí jídlo na koleji ani v restauraci neseženete a taková čerstvá zelenina také není k zahození, zvlášť při její značně přemrštěné ceně, krátké trvanlivosti a občas poměrně zdlouhavé přípravě. Pozor také na restaurace, časté stravování v nich se může dost prodražit, ačkoli to možná není na první pohled znát.


4) Studentské nabídky


Na internetu najdete aktuální nabídku slev pro studenty v různých zařízeních s občerstvením. Takové jídlo se sice brzo přejí, občas se ale také hodí jako vybočení ze stereotypu. Známé řetězce s fastfoodem také čas od času nabídnou něco výhodného – McDonald’s a jeho nákupy za 20-30Kč už jsou stálicí a pokud to nepřeženete s množstvím, není třeba se bát, že moc utratíte a jíte extrémně nezdravě. Na většině škol se také prodávají dotované bagety, oblíbená to strava studentů. Ačkoli se dají sehnat i za cenu kolem třiceti korun, nejsou zrovna nejzdravější. Čerstvé obložené pečivo je na tom v tomto ohledu lépe a je navíc mnohonásobně chutnější.


5) Nakupujte levnější alternativy


Slovo alternativa nezní zrovna dobře, v tomto případě však nejde o náhražky. Stačí se podívat na pečivo – rohlík za korunu padesát, nebo kaiserku za pět? Klasické pečivo je nejen levnější, protože se řetězce s potravinami předhání, který nabídne lepší ceny, je ale také mnohem zdravější než mražené pečivo plné konzervantů, jaké v supermarketech denně dopékají a tváří se, že jde o čerstvě upečené pečivo. Zajímavou možností je obhlédnout terén a zjistit si, které obchody ve vašem okolí prodávají potraviny před zavírací dobou za snížené ceny. Může se to týkat například lahůdkářství a pekařství, mezi to nejlepší pak patří třeba pečená kuřata z Tesca prodávaná před koncem otevírací doby za méně než polovičku.


6) Konzervy


I plechovky s konzervovanými jídly patří mezi studentské stálice, není však třeba se bát. Za pár korun lze dnes nakoupit ne jenom lančmít pochybného původu, ale i krájená rajčata s bylinkami, čočku, cizrnu, polévky, omáčky a další jídla, která se pohodlně vejdou do dvaceti korun. Skvělý vynález je také termoska – kávu nebo čaj uvařený ráno na koleji, dopoledne ve škole jako když najdete! A to za nesrovnatelně nižší cenu.

Pravidelná strava je důležitá pro zdraví i celkovou výkonnost, po cereální snídani se vám bude ve škole chtít spát nudou hned o něco méně i bez drahých energy drinků. Navíc domácí příprava jídla nezabere zdaleka tolik času, jak se může zdát, jde jen o to překonat lenost.

 
 
Sdílení a tisk
 
Komentář

Nejnovější články

Prokrastinujete? Zdaleka nejste sami

21.04.  |  Martin Ježek

Prokrastinace je tendence odkládat povinnosti na pozdější dobu, má mnoho příčin a širokou paletu podob. Trpí jí většina lidí. Pokud ji umíte…

6 věcí, které je dobré vědět o přijímačkách na VŠ a Scio testech

21.04.  |  Hana Bartušková

Pokud se letos hlásíte na vysokou školu jako čerstvý maturant, tak dobrou zprávou pro vás je, že jako maturant máte vyšší pravděpodobnost při…

Více článků

mf.cz finance.cz finance.sk firemnifinance.cz studentskefinance.cz peniaze.sk fondy.sk uroky.sk

Přihlášení

Zapomněl jsem heslo