Vysoké učení technické v Brně - to nejsou jenom šroubkaři

02.12.2011 | , VUT
STUDENT


Slavný malíř, člen protichemické jednotky, profesionální pilot nebo manager sportovního klubu. I tak může vypadat absolvent Vysokého učení technického v Brně.

Že VUT rovná se pouze stavařina, elektro nebo strojírenství, už dávno neplatí, i když technické obory tvoří samozřejmě základ univerzity. Výuku na Vysokém učení technickém v Brně dnes zajišťuje 8 fakult a 2 vysokoškolské ústavy a kromě technických a IT oborů tak nabízí vzdělání v přírodních vědách, ekonomice, výtvarném umění nebo architektuře.

Právě na to se VUT snaží upozornit mediální direkt marketingovou kampaní s názvem „Nejsme jenom šroubkaři“. Prvotní myšlenka kampaně vznikla při nástupu nového prorektora pro vnější vztahy a marketing Petra Kvíčaly. „Když jsem se bavil s různými lidmi, získal jsem dojem, že VUT jsou pro každého jenom ti „šroubkaři“. VUT v Brně má přitom širokou škálu oborů, 74 akreditovaných studijních programů,“ vysvětluje Kvíčala. „A VUT, to jsou také zajímaví a zábavní lidé a vedle výuky řada kulturních a společenských akcí,“ doplnil prorektor.

Kromě šíře svých oborů chce Vysoké učení technické v Brně svými současnými aktivitami také ukázat, že je moderní univerzitou, která umí komunikovat s mladými lidmi. Na vybraných gymnáziích tak zástupci Útvaru vnějších vztahů rozdávali zdravou svačinku – jablka s nápisem, od slunce vysvíceným, „Žeru VUT“. Ovoce, které zrálo na stromech od srpna do konce září, tak představovalo další propagační předmět - vedle již osvědčených odznáčků, zápalek s nápisem Hořím pro VUT v Brně nebo právě připravovaných triček s QR kódem. Ten se stal také leitmotivem nového čísla lifestylového časopisu jdi.na.vutbr.cz, magazín uvádí i uzavírá.

VUT v Brně se jím chce přiblížit středoškolákům nejen jazykem, ale i jejich životním stylem. Vsadilo tak mimo jiné na stále modernější 3D – pomocí této technologie je v lifestylovém časopisu zpracováno několik fotografií ze života VUT, celým časopisem pak prostupují QR kódy odkazující na prodloužené verze článků, které jsou umístěny na stejnojmenné webové stránce, která celou komunikaci směrem k uchazečům doplňuje.

Autor článku