Mládežnický sport pro zvýšení konkurenceschopnosti

13.12.2011 | , Studentskefinance.cz
STUDENT - NEPOUŽÍVAT


Česká televize společně s Ministerstvem školství, Českou florbalovou unií a Českou basketbalovou federací představila nový společný projekt Mládežnický sport. Projekt, ke kterému byl už nyní spuštěn nový portál www.mladeznickysport.cz, si klade za cíl propagaci sportu ve školách prostřednictvím celostátní soutěže pro přihlášené střední a základní školy.

Mediální pokrytí zajistí Česká televize a její sportovní kanál ČT4, marketigovým a webovým partnerem celého projektu bude reklamní agentura Sport Bohemia. Ta by podle ministra Dobeše měla společně s Českou florbalovou unií a Českou basketbalovou federací zajistit shánění dalších financí ze soukromých zdrojů. Ministerstvo školství samotné dá na projekt poměrně malou částku: „Vyčlenujeme na projekt šest milionů korun a máme ambice, aby to bylo vícezdrojové financování,“ uvedl ministr. V tuto chvíli se pro celý projekt teprve začínají hledat sponzoři. Jeho celková plánovaná cena nebyla zatím uvedena.

Sport významně přispívá ke zvýšení konkurenceschopnosti

V blízké době se má podle plánů ministra Dobeše spustit další velký projekt, do kterého naopak hodlá ministerstvo školství investovat peněz mnoho. Akce „Vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu“ by měla probíhat v letech 2012 – 2015 a z veřejných zdrojů by na ni mělo jít 650 milionů korun.

Věcný záměr ministerstva si klade za hlavní cíl zvýšení poptávky po sportu, nicméně podle svých vyjádření v něm vidí i ekonomický přínos. Doslova totiž uvádí:„Sport významně přispívá ke zvýšení konkurenceschopnosti jeho aktérů na trhu práce právě pro schopnosti a dovednosti získané jak při pravidelném tréninku, tak při účasti v soutěžích.“ Dále by ministerstvo rádo prostřednictvím této akce dle svých slov podpořilo začleňování národnostních či etnických menšín a sociálně slabých občanů prostřednictvím kolektivních sportů do společnosti.

První část projektu, který si pro svou cenu a určitou obsahovou nejasnost už vysloužil první kritické hlasy, by mělo tvořit mapování toho, co je v oblasti sportu a jeho vzdělávání vlastně vůbec potřeba. V druhé části by se pak v jeho rámci měly pořádat kurzy a semináře pro laickou i odbornou veřejnost. Projekt by měl následně být propagován prostřednictvím reklamních spotů.

Klíčovou podstatou celého projektu by nicméně mělo být vzdělávání a nábor mimopražských trenerů, instruktorů, vedoucích sportovních týmů, nebo například učitelů tělocviku ve věku 15 – 64 let.

Autor článku

Redakce

Redakce  

Články ze sekce: STUDENT - NEPOUŽÍVAT