Obchodům s luxusním zbožím v ČR letos rychle rostou tržby

09.08.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 9. srpna (ČTK) - Tuzemským obchodům s luxusním zbožím letos rychle rostou tržby, vděčí za to hlavně zahraničním turistům. Oproti minulému roku se jim obrat zvýšil o 35 procent. ČTK to řekla Adéla Kupková ze společnosti Global Blue, která zprostředkovává vracení DPH turistům.

Nejvíc peněz za luxus v ČR utratí Rusové, výrazně se oproti minulému roku zvýšily útraty Číňanů. Nejvyšší částku, 31.500 Kč, u nás utratí turisté z Hongkongu, nejméně jednorázově vydají Japonci. Rusové kupují nejvíc módu, hodinky a české sklo, Tchajwanci pak oblečení a kožené zboží, Číňané se zase větší měrou podílejí na tržbách za hodinky a šperky.

První desítku žebříčku nejvíce utrácejících turistů uzavírají Malajci a Indonésané. Údaje Global Blue zahrnují jen nákupy turistů ze zemí mimo EU.

Rostoucí tržby potvrzují také zástupci luxusních obchodů z pražské Pařížské ulice. Dvouciferný nárůst tržeb v prvním pololetí registrují prodejny Carollinum. "Nejvíc roste zájem o zboží značek Patek Philippe, Rolex a Lange & Söhne. Obecně se více prodává exkluzivnější zboží a značky s historicky ověřenou trvalou hodnotou," řekla ČTK mediální zástupkyně firmy Ruth Vojtěchovská. Z turistů v jejich obchodech nejvíc nakupují luxusní zboží Číňané.

Nárůst obratu o 20 až 40 procent u jednotlivých značek potvrzuje také Lucie Pátíková ze společnosti Prospekta Moda CZ, která provozuje v ČR čtrnáct obchodů s luxusním zbožím značek jako Giorgio Armani nebo Valentino.

"Zákazníci z Číny a Tchaj-wanu nakupují především doplňky - kabelky, peněženky, šátky, pásky. Ruští klienti u nás rádi nakupují oblečení, obuv nebo kabelky. Čeští klienti, především muži, si velmi oblíbili značku Ermenegildo Zegna a díky velké nabídce kvalitních materiálů čím dále tím více využívají její servis "šití na míru," dodala Pátíková. Češi podle ní ve srovnání s loňským rokem utrácejí zhruba ve stejné míře.

V pražské Pařížské ulici, která je centrem tuzemského prodeje luxusního zboží, otevřela v poslední době své prodejny řada nových světoznámých značek, například obchody Fendi, Dolce & Gabbana, Tiffany, Rolex nebo La Perla.

"Navzdory panující hospodářské situaci tamější obchody s luxusním oblečením, doplňky, šperky či hodinkami renovují a rozšiřují své dosavadní prostory. O své místo se (v Pařížské ulici) hlásí nové značky, které chtějí na pražský, respektive středoevropský trh s luxusním zbožím vstoupit," uvedla realitní poradenská společnost Jones Lang LaSalle.

Podle odhadů konzultační společnosti Boston Consulting Group (BCG) by tržby z prodeje luxusního zboží ve světě měly do roku 2014 růst o sedm procent ročně. Poptávku po luxusním zboží má podpořit hlavně Čína.

Podíl národností (ze zemí mimo EU) na tržbách za luxusní zboží v 1. pololetí 2012 v ČR Země podíl národností na celkových tržbách v procentech nárůst (pokles) celkových tržeb v procentech Průměrná výše nákupu v Kč Rusko 41,69 40,05 17.154 Čína 11,48 113,34 27.410 Tchaj-wan 11,27 -1,24 19.835 Thajsko 5,52 96,92 26.841 Ukrajina 2,75 1,54 17.803 Hongkong 2,49 98,14 31.592 Japonsko 2,20 56,27 16.413 Spojené státy 2,12 13,73 16.601 Malajsie 2,00 106,53 22.691 Indonésie 1,82 44,13 23.477

Zdroj: Global Blue

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK