Bohemia Sekt chce prodat více sektů než loni, celkový trh roste

29.11.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Starý Plzenec (Plzeňsko) 29. listopadu (ČTK) - Největší tuzemský výrobce vín, Bohemia Sekt, chce letos prodat 11,5 milionu lahví sektů a šumivých nápojů, tedy stejně jako loni. Z toho devět milionů lahví by měly být sekty, jejichž prodej za letošních deset měsíců vzrostl o pět procent a kopíroval růst celého domácího maloobchodního trhu. Rozhodne ale tradičně prosinec, kdy chce firma prodat nejméně 2,5 milionu lahví. Na Silvestra otevřou lidé 3,5 až čtyři miliony lahví sektů se zátkou Bohemia Sekt, řekl ČTK Martin Fousek, marketingový ředitel firmy, jež má na maloobchodním trhu sektů v ČR tržní podíl přes 60 procent; v gastronomii kolem 80 pct.

"Už od října zásobujeme všechny hlavní obchodní řetězce na českém trhu a pracujeme v prodloužených směnách, počítáme také se zapojením víkendových směn. Jsme připraveni na mimořádné směny ve výrobě i expedici i mezi Vánoci a Silvestrem," uvedl.

V Česku se loni prodalo 15,1 milionu lahví sektů, letos by to mělo být až o 200.000 lahví více. Spotřeba sektů v ČR je 1,5 litru, tedy dvě lahve na hlavu a rok, v Německu jsou to čtyři litry. "Češi si cestu k častější konzumaci sektů stále hledají," uvedl Fousek.

Nejvíce prodaných lahví má letos opět tvořit Bohemia Sekt demi sec (polosuchý), nejprodávanější šumivé víno na českém trhu. Firma nabízí pod značkou Bohemia Sekt čtrnáct druhů. "Velmi dobře se prodává Bohemia Sekt Chardonnay ("bílý sekt z bílých hroznů"), který jsme uvedli na trh před rokem a byl zvolen nejlepší novinkou roku v programu Volba spotřebitelů," uvedl Fousek. Zajímavý meziroční nárůst si drží také nealkoholický Bohemia Sekt, roste také odbyt Bohemia Sekt brut a rosé.

Po třech letech propadů letos stagnuje prodej sektů v gastronomii. "Je to také díky našemu programu na aktivaci rozlévaného sektu," uvedl Fousek.

Zvýšení prodejů odhaduje společnost Bohemia Sekt i v tichých vínech, v nichž se dostane na osm milionu lahví. Nejvyšší meziroční zvýšení má řada Habánské sklepy. Z ní se zřejmě prodají tři miliony lahví, loni to bylo 2,25 milionu. "Nárůst je daný úspěšným redesignem, mediální propagací značky a vnímanou i skutečnou kvalitou nabízených vín," řekl Fousek. Prohibice kvůli metylalkoholové aféře podpořila prodej vína jen okrajově, s přesunem konzumentů lihovin k vínům se podle firmy nedalo počítat.

Václav Prokš dr

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK