Pošta zatím prodala zhruba třetinu ročních dálničních známek

10.01.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 10. ledna (ČTK) - Česká pošta za listopad a prosinec prodala téměř třetinu objemu ročních dálničních kuponů pro letošní rok. Prodej se proti loňské emisi téměř nezměnil a pohyboval se kolem 347.000 kusů. ČTK to dnes sdělila mluvčí Marta Selicharová.

Výraznější rozdíl byl v prodeji krátkodobých dálničních známek. Zatímco v posledních dvou měsících roku 2011 se prodalo kolem 14.000 desetidenních a měsíčních kuponů emise 2012, loni to bylo jen 8000 kuponů.

Platnost loňských ročních kuponů skončí na konci ledna. Letošní roční známky platí od loňského prosince. Jejich cena se proti loňsku nezměnila a je 1500 Kč pro osobní automobil do 3,5 tuny. Měsíční vyjde na 440 Kč a desetidenní na 310 korun.

Dálniční známky jsou k dostání na více než 6600 prodejních místech včetně téměř 3300 pošt. Pošta zajišťuje více než polovinu prodeje všech známek. Výnos z prodeje dálničních kuponů je jedním z příjmů Státního fondu dopravní infrastruktury a slouží především k financování oprav a údržby stávajících tuzemských dálnic a rychlostních komunikací. Odhadovaný výnos za loňský rok se pohybuje kolem 3,7 miliardy Kč proti předchozím necelým třem miliardám, tehdy ale roční známka stála 1200 korun.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK