Na aukci veteránů v USA se prodal podvozek Aera 50 s kastlí BMW

02.06.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Greenwich (USA) 2. června (ČTK) - Americká aukční síň Bonham's dnes ve Spojených státech na aukci veteránů prodala za 11.550 dolarů (takřka 230.000 korun) podvozek československého vozu Aero 50 rozšířený o karoserii kabrioletu BMW. Na aukci více než stovky vozů byl i další československý zástupce - vůz Tatra T87 z roku 1947. Ten ale kupce nenašel.

Zmíněný kabriolet s odhadní cenou 8000 až 12.000 dolarů označila aukční síň za zajímavost. Podvozek pochází z vozu někdejší československé automobilky Aero, ale motor a karoserie patří k BMW. Historie tohoto kusu je tak podle aukční síně záhadou. Do USA si ho z Německa přivezl americký voják po druhé světové válce.

U tatrováckého sedanu uváděl aukční dům odhadní cenu 150.000 až 180.000 dolarů (asi tři až 3,6 milionu korun). Tatrovku objevil v Kanadě ve zchátralém stavu Alex Veronac, který má v Severní Americe pověst znalce této značky. Během renovace vrátil vozu původní zelenou barvu, obnovil čalounění a repasoval mechanické části. Renovace stála podle Bonham's zhruba 150.000 dolarů (tři miliony korun).

Tatra T87, která se vyráběla v letech 1937 až 1950, patřila už ve své době k luxusním vozům. Za návrhem její nepřehlédnutelné karoserie stál kmenový konstruktér Tatry Hans Ledwinka a kvalitu vozu prověřili i cestovatelé Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund, kteří s ním podnikli výpravy do Afriky a Jižní Ameriky.

Aukce byla rozdělena na dva bloky. Nejdříve síň dražila doplňky, jako byly například značky prodejců, obrazy aut či motoristické odznaky, teprve poté se zájemci utkali o samotné vozy. I v rámci první části byl mezi nabízenými předměty český, respektive československý příspěvek. Společně s cedulí francouzského výrobce aut a armádní techniky Hotchkiss se za 225 dolarů (zhruba 4500 korun) prodala keramická tabule Škoda k označení míst s obchodním zastoupením této značky.

Celkem Bonham's nabízel stovku automobilů a motocyklů vyrobených od počátku 20. století až do 80. let, a to jak vcelku běžných značek, tak naprostých rarit. Mezi značkami se objevily mimo jiné Alfa Romeo, Bugatti, Austin, Jaguar či Cadillac.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK