Zástupci kanadské univerzity představí na půdě ČVUT kooperativní vzdělávání

06.06.2014 | , ČVUT
STUDENT


V pondělí 9. června se od 10 hodin dopoledne uskuteční v prostorách nové budovy Fakulty architektury Českého vysokého učení technického v Praze (Thákurova 9, Praha 6) seminář o kooperativním vzdělávání s představiteli kanadské University of Waterloo. Akci pořádá ČVUT v Praze ve spolupráci s Technickou univerzitou v Liberci a Velvyslanectvím Kanady v České republice. Záštitu nad seminářem převzal velvyslanec Kanady v ČR pan Otto Jelinek.

Cílem semináře je seznámit zástupce technických fakult, významných průmyslových podniků a zástupce českých institucí s formou kanadského kooperativního vzdělávacího systému, který je v současné době praktikován na University of Waterloo v Kanadě. „Chceme si vyměnit zkušenosti v oblasti rozvoje univerzitního prostředí stimulujícího inovační myšlení, spolupráci s aplikační sférou a komercializaci výsledků vědecké práce. Také se chceme připravit na zavedení pilotního projektu tohoto typu výuky v ČR,“ řekl Ing. Jaroslav Burčík, Ph.D., ředitel Inovacentra ČVUT.

Seminář je určen všem, kteří se zajímají o kooperativní vzdělávání a moderní způsoby zapojení podniků do výuky. V rámci programu vystoupí se svými příspěvky například pan George Dixon, prorektror pro vědeckou činnost na University of Waterloo, paní Peggy Jarvie, výkonná ředitelka pro vzdělávání a kariéru University of Waterloo nebo pan Lukáš Žofka, který absolvoval akademický trimestr na University of Waterloo a dva kooperativní trimestry v Dimplex North America v Cambridge v Ontariu a nyní je stálým zaměstnancem v Glen Dimplex Ireland. Kooperativní vzdělávací systém úspěšně praktikují kanadské univerzity a vysoké školy neuniverzitního typu již desítky let. Systém spočívá v tom, že se akademické trimestry střídají s pracovními trimestry v průmyslových, komerčních, profesionálních a vládních organizacích. Praktická činnost studenta v pracovním prostředí umožňuje aplikaci znalostí a dovedností nabytých v akademickém prostředí. Akademický rok je rozdělen do tří čtyřměsíčních trimestrů a výuka včetně průmyslové praxe běží nepřetržitě celý rok.

Dosavadní zkušenosti s kooperativním vzdělávacím systémem soustavně potvrzují četné výhody tohoto systému pro studenty, participující zaměstnavatele i vzdělávací instituce. V případě studentů jde zejména o ucelené a přirozené propojení teorie s praxí, zaměstnavatelé přitahují čerstvý, motivovaný talent do svých organizací a vzdělávací instituce si systematicky ověřují, do jaké míry jsou jejich akademické programy efektivní a relevantní pro potřeby reálného světa. Je nasnadě, že by bylo výhodné léty a praxí prověřený kooperativní systém vzdělávání zavést i v České republice,“ dodává Ing. Antonín Martínek, M.A.Sc.,dr.h.c.,P.Eng., emeritní děkan Conestoga Polytechnic.

Autor článku