Čupr:Do 5 let by se obrat e-shopu Rohlík.cz mohl blížit 10 mld.Kč

17.09.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 17. září (ČTK) - Nový e-shop s potravinami Rohlík.cz, za kterým stojí podnikatel Tomáš Čupr a investiční skupiny Miton a Enern, by mohl do pěti let dosáhnout ročního obratu téměř deset miliard korun. On-line trh s potravinami má v ČR potenciál dorůst až na 50 miliard korun. Na tiskové konferenci k představení projektu to dnes řekl podnikatel Tomáš Čupr.

E-shop Rohlík.cz chce konkurovat hlavně rychlostí doručení zboží, ta má být do 90 minut. "Ambice je vybudovat silného, spíše regionálního retailera. Nejenom Čechy, ale máme i zahraniční ambice. A pohybovat se, co týče obratu, v řádu desítek miliard korun. Samozřejmě ne příští rok, ani ten přespříští. Do pěti let bychom tu desítku mohli lízat zespodu, jak se říká," uvedl Čupr.

Rohlík.cz nechce podle něj konkurovat e-shopu s potravinami řetězce Tesco, co se týče cen. "My to vyhrajeme na kvalitě služby," dodal podnikatel. Velikost celého trhu s potravinami je v ČR podle Čupra 500 miliard korun ročně.

Rohlík.cz nyní nabízí výběr ze 4000 položek potravin a dalšího zboží. V následujících týdnech se má sortiment rozrůst až na 8000 položek. Konkurenční web Potraviny on-line řetězce Tesco nabízí 20.000 produktů.

Rohlík.cz nyní rozváží zboží po Praze, do konce letošního roku však plánuje rozšíření služby i do dalších měst. Tesco nyní nabízí dovážku zboží do domu v Praze, Brně, Mladé Boleslavi, Kladně, Kolíně, Hradci Králové, Liberci a Jablonci nad Nisou.

"Službu budeme stavět na vlastní logistice. Chceme navázat na naše dřívější úspěchy, kdy právě kvalitní logistika pomohla službě DameJidlo.cz k rychlé expanzi a jasnému upevnění pozice jedničky trhu," uvedl Čupr.

"Na českém internetovém trhu je rozvoz potravin začínajícím segmentem. Chceme lidem ukázat, že dovoz potravin až domů je rychlým a pohodlným způsobem nakupování. Vybudovali jsme vlastní sklad, kde máme plnou kontrolu nad uchováváním potravin. Prostě chceme prodávat jen to, co bychom si sami koupili," dodal výkonný ředitel Rohlik.cz Marek Sacha.

Jedním z dodavatelů e-shopu je velkoobchod Makro. "Zákazníci z oblasti e-commerce pro nás do budoucna představují velký potenciál. Proto se i na podporu tohoto segmentu budeme zaměřovat čím dál více," dodal vedoucí oddělení péče o klíčové zákazníky v Makru Jiří Nehasil.

Minimální cena nákupu nebude stanovena. Za rozvoz zákazníci zaplatí 79 korun, při ceně nákupu nad 2000 korun je doprava zdarma. Tesco si účtuje od 49 do 99 korun.

Služba Potraviny on-line britského řetězce nyní na trhu dominuje, e-shop má 165.000 registrovaných zákazníků. Na on-line trh s potravinami plánuje vstoupit v příštím roce také skupina Rockaway podnikatele Jakuba Havrlanta. Vlastní e-shopy chystají také Billa či Kaufland.

V současnosti se obrat prodej potravin na tuzemském internetu, bez alkoholu, pohybuje okolo jedné miliardy korun, odhaduje Asociace pro elektronickou komerci (APEK). On-line prodej potravin má podle APEK před sebou slibnou budoucnost, největší bariérou tohoto způsobu nakupování je logistika - tedy vhodný způsob odeslání i převzetí potravin.

"Jestliže se podaří dodávat potraviny co nejrychleji v co nejpřesnější čas, budou mít e-shopy vyhráno. V každém případě i s ohledem na stále rostoucí důvěru spotřebitelů v internetový nákup věříme, že prodej potravin on-line bude v nejbližších letech významně růst," uvedl výkonný ředitel asociace Jan Vetyška.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK