Se stipendiem od Tomáše Krska na nejprestižnější světové univerzity

04.12.2014 | , Studentskefinance.cz
STUDENT


Zhruba 2 miliony korun věnuje letos na stipendia nadační fond, který spolu založili manželé Tomáš Krsek a Martina Krsková. Podpora je určena pro studenty těch nejprestižnějších škol, jakými jsou například Cambridge, Harvard, Massachusetts Institute of Technology (MIT) nebo Columbia University. Studenti mohou získat prvotřídní vzdělání a své zkušenosti uplatnit i doma v České republice.

Hlavním smyslem naší nadace je dát studentům možnost svobodné volby, na jaké škole chtějí studovat. Když nemusí řešit, jak studium zaplatit, mohou se sami rozhodnout, kde chtějí studovat a hlavně využít a rozvíjet svůj potenciál. Pevně věřím, že většina z našich stipendistů se po studiu vrátí zpátky do České republiky, kde své zkušenosti bohatě uplatní,“ říká zakladatel Nadace Tomáš Krsek.

Nadační fond Martiny a Tomáše Krskových podporuje studium na prestižních světových univerzitách. Tyto školy jsou světovými centry vědy a kultury a každá z nich se pyšní desítkami nositelů Nobelových cen. Mezi jejich absolventy patří uznávaní vědci, umělci nebo politici. „Být přijat ke studiu samo o sobě tedy znamená patřit k těm nejlepším,“ doplňuje Tomáš Krsek.

Nadace zaplatí každý rok studium několika studentům v magisterském studiu na některé z nejlepších světových univerzit jako například Harvard, Oxford nebo Cambridge. Podporují se především technické obory, přírodní vědy, ekonomie, historie a politologie. Letos jsou stipendia v hodnotě zhruba dvou milionů korun určena pro pět studentů, kteří budou mimo jiné studovat chemické inženýrství, bankovnictví, ekonomii nebo psychologii.

Studium mi rozšířilo obzory a poskytlo odrazový můstek pro mnoho zajímavých příležitostí – od výzkumného pobytu v Německu a na Stanfordu po možnost pracovat po boku světových špiček v oblasti hospodářské a inovační politiky,“ dodává Jakub Hlávka, jeden ze stipendistů, který studoval transatlantická studia na Georgetown University ve Washingtonu D.C.

Autor článku

Články ze sekce: STUDENT