Všechno je to o penězích

19.01.2011 | , Studentskefinance.cz
STUDENT - NEPOUŽÍVAT


Zajímají vás peníze? Chtěli byste se naučit, jak správně zacházet se svými úsporami tak, aby vám nejen vydrželi, ale zároveň se zvětšily?

Projekt „Moneyjak“ je nový středoškolský projekt s cílem rozšířit vědomosti týkající se finanční gramotnosti a zlepšit jazykovou vybavenost studentů vyšších stupňů středních škol. Je založený na myšlence změny ekonomického myšlení, které může lidem ulehčit manipulaci s různými finančními prostředky a jeho účelem je pomoct českým středoškolákům naučit se, jak spravovat svoje osobní finance, racionálně využívat bankovní produkty, nebo jak dobře zhodnotit své peníze.

Solventní lidé se od insolventních liší tím, že o penězích přemýšlí jako o užitečném nástroji, a ne jako o starosti,“ zastává názor odborný manažer a hlavní organizátor projektu. „Proto je důležité, aby si studenti udělali přehled a získali znalosti v oblastech investování, bankovních produktů, osobních financí již na střední škole. Mnohé to může odradit, protože popis projektu zní třeba příliš složitě a odborně, ale opak je pravdou,“ dodává.


Projekt startuje v únoru


Tento projekt trvající v délce 8 týdnů bude probíhat na 8 pražských školách od února 2011. Dělí se na 3 úrovně podle hloubky probíraného tématu a počtu účastnících se studentů. Na nejvyšší úrovni figuruje výuka ekonomických témat v rámci běžných hodin angličtiny, kdy je celý projekt vedený a přednášený studenty vysokých škol převážně ze západní Evropy a Severní Ameriky. Anglicky hovořící lektoři budou takto vstupovat do vyučovacího procesu interaktivní formou a diskutovat na jedno z maturitních témat, což zároveň může výrazně pomoct studentům k lepším studijním výsledkům.

Střední úroveň projektu představují odpolední semináře založené na dobrovolné bázi, na kterých se očekává účast přibližně 15-40 studentů. Na těchto seminářích se problematikou budou zaobírat studenti ve větší hloubce, což vede k poslednímu stádiu projektu, kterého se zúčastní pouze pár vybraných studentů. Ve finálním bodě projektu tak studenti budou mít možnost naučené poznatky využít v soutěži, ve které se bude hrát o zajímavé ceny, a která bude probíhat mezi všemi školami, které se zúčastní projektu Moneyjak.


Všechno probíhá v angličtině


Ale aby organizátoři předešli obavám účastníků, že nebudou všemu rozumět, každý účastník projektů dostane předem připravený slovníček s neznámými výrazy. Navíc tým stážistů nebude hovořit pouze o financích, ale samozřejmě se podělí i o spoustu zajímavých faktů a aktualit ze svých zemí. Dále nabídnou například i srovnání finančních znalostí českých studentů se zahraničními studenty.


Projekt se inspiruje Robertem Kiyosakim


Organizátor projektu prozatím také prozradil, že projekt bude značně inspirován knihou “Bohatý táta, Chudý táta“, kterou napsal světoznámý autor Robert T. Kiyosaki, anebo že se celý projekt zakončí oblíbenou kolektivní hrou o finanční gramotnosti Cashflow.

Každý přece dobře ví, jak je v dnešní době důležité znát základní pravidla práce s penězi,“ komentuje projekt hlavní organizátor projektu a dodává, že se rozhodně máme na co těšit!


A kdo že Moneyjak organizuje?


Je to studentská mezinárodní nezisková organizace AIESEC, úspěšně fungující po celém světě včetně České republiky, o které je možno slyšet v souvislosti s dalšími středoškolskými projekty jako jsou EDISON nebo My Better Myself. EDISON je například populární projekt, který se zaměřuje na kulturu a život v různých zemích světa, a který se poté co slavil úspěchy na mnohých pražských středních školách a gymnáziích, rozšiřuje i do ostatních velkých měst u nás. My Better Myself, je pak pro změnu netradiční letní tábor, určený pro středoškoláky ve věku od 15 do 19 let, kam se žáci mohou hlásit individuálně a kde si kromě angličtiny zlepší i prezentační, organizační a vůdčí schopnosti. Jinými slovy, nemusíte čekat na vysokou školu, aby jste se dozvěděli více o studentských financích, někdy už to jde i na střední škole.


AIESECAutor působí v organizaci AIESEC

Autor článku

Aneta Lačevová  

Články ze sekce: STUDENT - NEPOUŽÍVAT