Autor vítězného loga získá odměnu i notebook

09.02.2011 | , Ministerstvo školství
STUDENT


Už celkem jedenáct autorů předložilo ministerstvu školství mládeže a tělovýchovy své návrhy v návaznosti na vyhlášenou soutěž pro žáky středních, vyšších odborných a vysokých o nové logo. Není výjimkou, že jeden autor předložil více svých prací, a tak porota bude mít z čeho vybírat.

Soutěž o nové logo ministerstva byla vyhlášena 2. února a zájemci mohou na jeho podobě pracovat až do konce měsíce. Za první týden již doputovalo třináct různých návrhů od jedenácti autorů. Jsou mezi nimi studenti středních i vysokých škol a většina z nich splňuje požadavky vyhlášené v rámci soutěže.

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy přistoupilo k této formě výběru z důvodu vysoké úrovně českého školství v oblasti grafiky a designu, ale i proto, aby podpořilo tvůrčí práci studentů všech oslovených škol. Ačkoliv se totiž předpokládá zejména účast studentů odborných škol, soutěže se mohou účastnit žáci i jiných institucí. To dokládají například návrhy studentů z fakult pedagogických, veterinárních či farmaceutických. Jeden návrh přišel také ze Slovenska a na možnost účasti v soutěži se informovali i studenti z Polska.

Logo, které se po další léta stane grafickou značkou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR bude vybírat odborná porota složená ze zástupců ministerstva a osobností českého designu, grafiky a podobně. Vítěz získá odměnu pět tisíc korun. To ale není konečná suma, neboť se jedná pouze o odměnu za samotný návrh. Jeho rozpracování bude dále honorováno dle nabídky, jejíž předložení je součástí podmínek soutěže. Počítáno je i s variantou, že student sám nedokáže grafický manuál rozpracovat a v tom případě s ním bude uzavřena dohoda o spolupráci při tvorbě manuálu, který zpracuje odborná firma. I za tuto činnost získá autor vítězného návrhu honorář. Nově se MŠMT vzhledem ke kvalitě došlých návrhů rozhodlo autora vítězného návrhu odměnit mini avizované částky pěti tisíc korun také značkovým notebookem Apple MacBook.

Vybrané logo, které splní podmínky zadání a bude vyhodnoceno jako nejlepší, veřejnost spatří pravděpodobně v březnu. Jeho zavádění do praxe ještě několik následujících měsíců potrvá, ale například na webových stránkách bude zveřejněno téměř okamžitě.

Autor článku