S LinkedIn na plný plyn

26.02.2013 | , Finance.cz
STUDENT - NEPOUŽÍVAT


Kontakty dělají kontrakty. Není tajemstvím, že člověk s těmi správnými známostmi má větší předpoklady uspět v jakémkoliv oboru. Sociální síť LinkedIn se díky masovému rozšíření stala místem, kde se můžete spojit s bývalými i současnými kolegy či obchodními partnery.

Díky široké škále nástrojů zde můžete získávat kvalitní zaměstnance, odbyt pro vaše služby, informace od odborníků či zajímavé pracovní nabídky. Musíte ovšem vědět jak na to.

Lepší životopis

Zásadní funkcí LinkedIn je jeho použití jako rozšířeného životopisu. Ten obsahuje informace o vašich dovednostech a doporučení od kolegů bývalých nebo současných, ale také od obchodních partnerů, pro které jste zabezpečovali různé služby či spolupracovali na projektech.

Vytvoření profilu na LinkedIn je zdarma. Od začátku mějte na paměti, že čím více informací v profilu vyplníte, tím spíše zaujmete případného zaměstnavatele či obchodního partnera. Každý HR specialista může mít odlišný názor na to, jaké dovednosti a zkušenosti jsou potřebné pro efektivní výkon pozice, o kterou byste se mohli zajímat, proto se vyhněte subjektivnímu pohledu typu „toto pro můj obor není důležité“.

Rozhoduje kvalita kontaktů

Podobně jako na Facebooku můžete mít své „přátelé“. Zde se jedná o „connections“, které stejně jako v případě Facebooku dostávají informace o vašich aktivitách. Čím více těchto spojení máte, tím si zvyšujete možnost získání kvalitní pracovní nabídky, důležitých informačních zdrojů z oboru nebo prostoru pro odbyt svých služeb. Pokud se ovšem začnete masově spojovat s každým jen s cílem získat co největší počet „connections“, může dojít k situaci, kdy váš profil ztrácí v očích nejen náhodně oslovených uživatelů svoji důvěryhodnost. Zpravidla je vhodným přístupem nabídnout spojení člověku, se kterým jste se už osobně seznámili.

Nejsilnější reklamou je jak pro podnikatele tak i potenciální zaměstnance doporučení. O ty můžete zažádat nebo nechat ostatní, aby z pracovní zkušenosti s vámi označili vaše dovednosti a přidali třeba krátký komentář. Nic se nemá přehánět, a tak se snažte vyhnout situaci, kdy budete svým způsobem spamovat své kontakty. Zároveň se zamyslete, čí doporučení má pro vás skutečný význam. Doporučení od přímého nadřízeného lze označit za ideální stav. Případného personalistu či headhuntera to bude jistě zajímat více než doporučení od vašeho bývalého spolužáka z vysoké školy.

Nezapomeňte na fotografii

Důležitou součástí profilu je určitě fotografie. Každý profil opatřený fotografií působí důvěryhodněji. Samozřejmě lze jedině doporučit, aby použitý snímek vypadal profesionálně. Spíše než foto ze zahradní slavnosti bychom si měli vytvořit fotografii ve formálním oblečení. Vezmeme-li v potaz, že nám může podařený profil zajistit dobře placenou práci, stojí za to zvážit, zda se neobrátit na profesionála. Při správně zvoleném snímku dojde ke spojení jména a životopisu s obrazem člověka, což povede k lepší zapamatovatelnosti.

Pokud studujete a zajímáte se o získání stáže, rovněž zvažte založení profilu. V rámci nástrojů můžete oznámit profesionálnímu světu, že máte zájem o určitý obor, firmu a lokalitu. Také je dobré si uvědomit, že přes klasický slib spolužáků, že se budete vídat i po škole, se cesty všech často výrazně rozdělí. Jestliže si začnete tvořit síť kontaktů již při škole, můžete být vybavení po absolvování velice silným aktivem. To vám bude přinášet informace, v čem vám mohou lidé, se kterými máte dobrou vazbu ze studií, pomoci či v čem můžete posloužit jim. Tak jako tak bude váš start do reálného pracovního světa mnohem jednodušší.

Kurzy pro efektivní využívání LinkedIn

Obrovský obchodní potenciál této sociální sítě rozpoznali i společnosti zabývající se vzděláváním. Jejich kurzy jsou určené marketingovým pracovníkům, majitelům firem ale i všem ostatním, kteří se s LinkedIn chtějí naučit efektivně zacházet. Po absolvování vzdělávacího cyklu, který lze získat za cenu pohybující se kolem 3 500 korun, byste měli být schopni stanovovat efektivní strategie, pracovat s profilem a úspěšně oslovovat vaše cílové skupiny.

Autor článku

Daniel Pech


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: STUDENT - NEPOUŽÍVAT