Roli přitom hraje nejen to, jak perfektně vám padne oblek, který máte ideálně sladěn s košilí, kravatou a botami. Připraveni musíte být také na nečekané nástrahy, které dokonale prověří vaši pohotovost a schopnost reagovat na nenadálý problém. V osobním i pracovním životě může manažerům zkomplikovat situaci i zdánlivý detail, kterým je třeba neupravená košile. „Příjemné vystupování a zkušenostmi nabitý životopis může během vteřiny zničit chybějící knoflík u košile. Celkový vzhled a detaily jsou to první, čeho si na vás druzí všimnou. Až z 55 % je to právě oblečení, které vytváří tzv. haló efekt, tedy mylné a většinou negativní hodnocení celkového dojmu dotyčné osoby,“ radí Tomáš Petrů ze společnosti BRAVO CONSULTING, která v tuzemsku distribuuje švédskou revoluční novinku v přišívání knoflíků.
První dojem utváří také první podání ruky. Většina lidí se zaměřuje na způsob, jakým tento rituál provést. Neméně důležitý je také fakt, že právě při podání ruky se vám vyhrne sako a upadnutý knoflík na manžetách od košile je tak plně vystaven očím obchodního partnera. Této situaci nemůžete předcházet, protože nošení košile s krátkými rukávy pod sakem pravidla etikety přísně zakazují. „Právě v okolí zápěstí se nejčastěji knoflíky utrhávají tím, že drhnou o sako. Přijít však na schůzku s upadnutým knoflíkem od košile je společenské faux pas. Problém musíme řešit elegantně a diskrétně,“ radí Tomáš Petrů ze společnosti BRAVO CONSULTING, dodávající na trh TIC. Jedná se o speciální svorky z recyklovatelného plastu, které díky pár pohybům trvale přišijí knoflík zpět na své místo. Jsou malé a zabalené v elegantní minikrabičce, takže je můžeme nosit neustále u sebe v tašce či kabelce a v případě potřeby je použít. Část se dvěma ostřejšími hroty protlačíte zespodu látkou košile, na hroty nasadíte knoflík, svorku v kloubu ohnete a obě části svorky do sebe lehce zacvaknete. Poté stačí svorkou párkrát pootočit a knoflík je připevněný. „To vše bez nutnosti svlékání košile nebo použití jehly a nitě. Během krátkého okamžiku tak dokážete odvrátit blížící se kariérní katastrofu,“ dodává Petrů.
Hranice, zda zapůsobíme pozitivním nebo negativním dojmem na druhé, je velmi tenká a v číslech vyjádřeno se pohybuje pod čtyřmi minutami. V takto krátkém čase není prostor na chyby. Padnoucí oblek, košile, kravata a boty jsou pochopitelně nutným základem, který je však třeba dále rozvíjet. Na manažerské úrovni se nám k tomu samozřejmě budou hodit také další doplňky, kterými máme možnost doladit náš outfit k naprostému ideálu. Mohou to být například luxusní opasky, manžetové knoflíčky, designová pera či značkové hodinky, které jsou stabilním symbolem úspěchu i navzdory proměnlivým módním trendům.
Zdroj: BRAVO CONSULTING