Škoda Auto prodala loni 920.800 vozů, meziročně o 2 pct méně

10.01.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Mladá Boleslav 10. ledna (ČTK) - Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala zákazníkům v loňském roce 920.800 aut, což je meziročně o 18.400 vozů méně. V první polovině roku automobilka uváděla na trh nové modely, proto byl objem výroby nižší. V druhém pololetí si v prodejních číslech polepšila a v prosinci dosáhla s prodanými 70.000 vozy nejlepšího prosincového výsledku v historii a meziročního nárůstu o 5,8 procenta. V příštích letech chce Škoda dále růst a do roku 2016 bude uvádět v průměru každých šest měsíců nový nebo přepracovaný model, uvedla dnes automobilka v tiskové zprávě.

Škoda v roce 2013 představila osm nových nebo přepracovaných vozů. "I přes nadprůměrný počet náběhů nových modelů a navzdory silnému protivětru z trhů jsme dosáhli druhého nejvyššího prodeje v historii automobilky, to je vynikající výsledek," uvedl předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland. Podle Škody po prvním pololetí, které bylo ovlivněno složitou situací na evropských trzích a náběhy nových modelů, spojené s nižším objemem výroby, si Škoda ve druhém pololetí výrazně polepšila. Ze všech nových modelů byla na trhu nejlépe přijata nová Škoda Octavia.

V západní Evropě prodala Škoda loni 369.600 vozů, což představuje meziroční nárůst o 3,1 procenta. V prosinci vzrostly západoevropské prodeje o 17,8 procenta na 31.300 prodaných vozů. Na druhém největším trhu značky, v Německu, dodala Škoda v loni 136.400 vozů, což oproti roku 2012 představuje nárůst o 2,9 procenta.

Ve východní Evropě dodala Škoda v uplynulém roce zákazníkům 125.400 vozů, meziročně o 8,5 procenta méně. Na třetím největším trhu značky, v Rusku, dodala automobilka zákazníkům 87.500 vozů, což je o 11,7 procenta méně než v roce 2012.

Ve střední Evropě vzrostl počet dodávek zákazníkům o dvě procenta na 126.500 vozů. V prosinci se navýšil prodej Škody ve střední Evropě meziročně o 13,5 procenta na 11.300 vozů. Na domácím trhu prodala automobilka loni 60.000 vozů, to představuje meziroční nárůst o 0,6 procenta.

Nejsilnějším trhem Škody byla v roce 2013 opět Čína. Tam dodala Škoda svým zákazníkům 227.000 vozů, tedy o 3,7 procenta méně než v roce 2012. V Číně by měla být nová Octavia uvedena na trh v těchto měsících.

Nejprodávanějším modelem Škody v roce 2013 byla Škoda Octavia, nejméně se prodalo modelu Škoda Roomster. Mladoboleslavský výrobce aut ve své růstové strategii počítá s tím, že do roku 2018 bude prodávat ročně 1,5 milionu aut. S tím souvisí výrazné množství nově uváděných nebo modernizovaných modelů. Loni přišla například nová Octavia, Rapid Spaceback nebo modernizované modely Yeti a Superb. Letos se počítá s novou Fabií, objevit by se měla i studie velkého SUV a hovoří se o další karosářské variantě Octavie nebo elektrickém Citigo. Hotový je i zcela nový Superb.

V roce 2012 dosáhla Škoda Auto obratu 262,6 miliardy korun. Na celkovém exportu České republiky se podílela 7,3 procenta. Letos by automobilka měla poprvé prodat přes jeden milion automobilů. Výroba v Česku pak má překročit rekordních 600.000 vozů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK