Kolik jazyků umíš, tolik pracovních nabídek dostaneš

04.04.2016 | , Studentskefinance.cz
STUDENT


perex-img Zdroj: Finance.cz

Díky globalizaci dnes firmy kladou stále větší důraz na své zaměstnance v oblasti jazyků. Mnoho lidí je minimálně biliguální a ke své práci už třeba svůj mateřský jazyk ani nepoužívají. Každopádně, umět druhý jazyk perfektně rapidně zvyšuje šanci na získání vysněné práce.

Celosvětová čísla mluví jasně. Téměř 60 % všech volných pracovních pozic vyžaduje druhý jazyk na perfektní úrovni. Na prvním místě je samozřejmě angličtina. Za ní se umísťuje němčina, a to především v technických odvětvích, financích, nových technologiích a zdravotnictví.

Které jazyky se cení nejvíc?

Průzkumy a odhady však přinášejí i překvapivá zjištění. Podle společnosti Adecco a Centra pro sociologické výzkumy ve Španělsku se budou v roce 2016 po celém světě nejvíce cenit uchazeči se španělštinou, portugalštinou, italštinou, francouzštinou, němčinou a samozřejmě angličtinou.

Neuvěřitelných 89,9 % všech pozic vyžaduje alespoň druhý jazyk alespoň na komunikativní úrovni. Franouzština je na seznamu nejžádanějších jazyků bezpochyby proto, že je oficiálním jazykem ve více než 30 zemích a navíc je jedním z pěti oficiálních jazyků OSN. Kromě toho je často vyžadována v turismu a farmaceutice.

Velice zajímavý je však rozmach portugalštiny a italštiny

Italština zažila v Evropě v posledních letech obrovský boom, především ve Španělsku. Portugalština je stále častější už díky tomu, že je oficiálním jazykem Brazílie a v dalších pěti státech a díky vzrůstající ekonomice latinskoamerických zemí má pravděpodobně velmi slibnou budoucnost.

Pracujte na svých jazykových dovednostech

Je třeba vyjmenovávat další důvody, proč je dobré pilovat další jazyk? Například podle Laury Centeno z neuvoo.com vydělávají lidé, kteří umí druhý jazyk v průměru o 20 % více než ti, kteří si vystačí se svým mateřským. Nyní je rozhodně nejvyšší čas začít na svém jazykovém vybavení pracovat.


Zdroj: Neuvoo.com

Autor článku

Redakce

Redakce  

Články ze sekce: STUDENT