Celosvětová čísla mluví jasně. Téměř 60 % všech volných pracovních pozic vyžaduje druhý jazyk na perfektní úrovni. Na prvním místě je samozřejmě angličtina. Za ní se umísťuje němčina, a to především v technických odvětvích, financích, nových technologiích a zdravotnictví.
Které jazyky se cení nejvíc?
Průzkumy a odhady však přinášejí i překvapivá zjištění. Podle společnosti Adecco a Centra pro sociologické výzkumy ve Španělsku se budou v roce 2016 po celém světě nejvíce cenit uchazeči se španělštinou, portugalštinou, italštinou, francouzštinou, němčinou a samozřejmě angličtinou.
Neuvěřitelných 89,9 % všech pozic vyžaduje alespoň druhý jazyk alespoň na komunikativní úrovni. Franouzština je na seznamu nejžádanějších jazyků bezpochyby proto, že je oficiálním jazykem ve více než 30 zemích a navíc je jedním z pěti oficiálních jazyků OSN. Kromě toho je často vyžadována v turismu a farmaceutice.
Velice zajímavý je však rozmach portugalštiny a italštiny
Italština zažila v Evropě v posledních letech obrovský boom, především ve Španělsku. Portugalština je stále častější už díky tomu, že je oficiálním jazykem Brazílie a v dalších pěti státech a díky vzrůstající ekonomice latinskoamerických zemí má pravděpodobně velmi slibnou budoucnost.
Pracujte na svých jazykových dovednostech
Je třeba vyjmenovávat další důvody, proč je dobré pilovat další jazyk? Například podle Laury Centeno z neuvoo.com vydělávají lidé, kteří umí druhý jazyk v průměru o 20 % více než ti, kteří si vystačí se svým mateřským. Nyní je rozhodně nejvyšší čas začít na svém jazykovém vybavení pracovat.
Zdroj: Neuvoo.com



				
				
								
								
								
								
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					