Má home office budoucnost?

09.05.2016 | , Studentskefinance.cz
STUDENT


perex-img Zdroj: Finance.cz

Mnoho lidí o tom sní. Ráno vstanou, zapnou počítač a pracují. Z pohodlí domova, bez starostí a nákladů s dojížděním. Bez ruchu v kanceláři či neustálého dohledu nadřízeného. Uvědomujeme si ale také rizika, která práce z domova ukrývá?

Z průzkumů v roce 2014 vyplynulo, že ? zaměstnanců v Čechách by si přálo možnost pracovat z domova. Tuto šanci nabízela však pouze 30 % firem. A kolik zaměstnanců tuto možnost opravdu využilo? Pouhých 10 %. O rok později se výzkumy podobají, home office nabízí ale 1/3 firem. Zájem o něj však klesl na ? zaměstnanců v České republice. Je tedy práce z domova trendem, který uvadá či naopak?

Na trhu je mnoho nabídek práce z domova

„Zdá se, že si lidé začali uvědomovat rizika a nevýhody spojené s prací doma. Může to být nižší motivace a schopnost soustředění a tedy menší pracovní výkon, ale také pocit izolace bez kontaktu s kolegy. Zaměstnanci se spíše stali zodpovědnějšími a zjistili, že home office nevyhovuje každému. Někdo například raději zvolí možnost flexibilní pracovní doby. Nabídek je však stále dost, v současné době máme na neuvoo.cz okolo 5 000 pracovník nabídek s možností částečné nebo úplné práce z domova,“ říká Barbora Pangrácová z pracovního vyhledávače neuvoo.

Home office vs. home working

Důležité je také rozlišovat pojmy. Home office se používá většinou pro takový druh práce, který je většinou vykonávám v kanceláři, ale s možností vzít si práci na určitý počet dnů také domů. Často se používá například model, kdy jeden den v týdnu zaměstnanec pracuje z domova, zbytek z kanceláře. Pokud práci odevzdává kompletně z domova a prostřednictvím internetu, jde o „home working“. Tento způsob je vhodný především pro vysoce motivované a zkušené zaměstnance, kteří si zvládnou práci zorganizovat a odvádět dobré výsledky i bez nadřízených a zároveň pro vyzrálé manažery, kteří nemají potřebu své zaměstnance kontrolovat neustále. Stále více se v Čechách rozmáhá také možnost „flexibilní pracovní doby“, kdy má zaměstnanec povinnost být v práci např. Mezi 11 a 15 hodinou a zbytek hodin si doplnit tak, jak zrovna potřebuje.

Autor článku

Redakce

Redakce  

Články ze sekce: STUDENT