Motivačním dopisem se uchazeč snaží přesvědčit firmu, že je tím nejlepším kandidátem na nabízenou pozici. Proto by měl v dopise jasně vysvětlit, proč se pro tuto práci hodí. „Měl by psát o tom, jaká je jeho motivace reagovat na danou nabídku. Ukázat, že o hledané pozici i o firmě má nějakou představu, o práci přemýšlel a s nabídkou to myslí vážně,“ říká Tomáš Surka ředitel personálně-poradenské společnosti McROY Czech a dodává: „Doporučuji se zamyslet, zda se na danou pozici hodím a proč. A to přesně do životopisu napsat.“
Je dobré zdůraznit věci, které nejsou na první pohled patrné ze životopisu. A také „jít k věci“ - vhodně je doplnit příkladem konkrétní situace nebo řešením problému, který se hodí u dané pozice. Je lepší vyvarovat se klišé, žadatel by neměl zapomínat, že personalista takových dopisů čte desítky. Motivační dopis se vyplatí napsat přehledně a stručně, maximálně na jednu stránku.
Kromě hrubek a překlepů je další častou chybou, když uchazeč napíše, že má zájem o pozici, splňuje všechny požadavky a shrne již přiložený životopis. Není proto dobré mít připravený univerzální motivační dopis, který posílá na všechny strany.
Některé firmy motivační dopis požadují už v samotném zadání inzerátu, jiné ne. „I když ho firma nevyžaduje, u velké většiny pozic je dobré dopis přiložit. Je to velké plus,“ dodává Tomáš Surka. Smysl ovšem dopis obvykle nemá, pokud se pracovník uchází například o pozici operátora výroby.
Když naopak v inzerátu stojí: „pro zařazení do výběrového řízení pošlete své CV a motivační dopis“, bylo by velkou chybou ho neposlat. Pak to totiž může znamenat jen dvě věci - buď zájemce nečetl inzerát do konce, nebo se mu nechtělo motivační dopis vymýšlet a psát. „Ani jeden z těchto důvodů není pro budoucího zaměstnavatele dobrým signálem. A mám zkušenost, že k této situaci dochází velmi často. Uchazeč je potom překvapený, že to firmě vadí,“ doplňuje Tomáš Surka , ředitel personálně-poradenské společnosti McROY Czech.
Zdroj: McROY Czech



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
