Prázdniny jsou ideální dobou pro absolvování cvičných jízd i teoretických hodin, zvlášť pro žáky středních škol. Ti se většinou nesetkávají s velkou ochotou kantorů omlouvat zameškané hodiny strávené v autoškole, navíc neoplývají časovou flexibilitou, jak je tomu u vysokoškoláků.
Kde začít a jak vybírat
Pokud máte zájem autoškolu absolvovat během letních prázdnin, rozhodněte se včas. U většiny instruktorů je značný převis žáků a je nutné počítat s čekací dobou. Ale ani teď, v polovině července, není nic ztraceno, a pokud nestihnete kurz o prázdninách celý, tak alespoň jeho velkou část.
Kritéria výběru té pravé autoškoly mohou být různá, záleží na individuálních preferencích. Pro někoho je nejdůležitější cena, pro jiného sympatie k instruktorovi, pověst školy nebo místo jejího působení. Nejlepší je samozřejmě kombinace všech těchto faktorů. Pravděpodobně nejspolehlivější taktika je poptat se známých a kamarádů na jejich názor, zkušenosti, zhodnotit všechny klady i zápory a nezapomenout, že co může vyhovovat jednomu, nemusí být optimální volbou pro druhého. Určitě si nezapomeňte prověřit výukové metody – zda škola pořádá teoretické kurzy, existuje možnost využití trenažéru apod., mezi jednotlivými školami jsou v tomto ohledu velké rozdíly.
Ceny se pohybují v poměrně širokém rozmezí, a to mezi pěti a třinácti tisíci korunami za celý kurz, záleží na místě, cenách benzinu i kvalitě vybavení autoškoly. Některé autoškoly už se dokonce objevily na známých slevových portálech.
Instruktor ovlivní vaši budoucnost
Nikdo by se asi ve stresové situaci za volantem nechtěl setkat s cholerickým či nepříjemným instruktorem, který svým chováním ještě podpoří prvotní nejistotu. Osobnost a přístup učitele může mít zásadní vliv na celou řidičskou budoucnost člověka i na postoj k cestování autem a eventuelní strach z řízení. Mezi nejdůležitější vlastnosti správného instruktora patří klid, spolehlivost, schopnost empatie a přátelský přístup. Pokud by byl instruktor nevyhovující, neostýchejte se v dané autoškole zažádat o jiného.
Praha má utrum
Po květnové aféře s úplatky pražských zkušebních komisařů se teď situace v Praze zhoršila, zájemců o řidičské oprávnění je mnoho a nemá je kdo vyzkoušet. Navíc, kdo neprojde zkouškami napoprvé, na druhý pokus si počká zatraceně dlouho, přičteme-li k tomu ještě měsíční čekání na vystavení platného řidičského průkazu, může se čekání řízení značně protáhnout.
Někteří „nepražáci“ viděli dříve v absolvování autoškoly v Praze výhody, především v nabytí zkušeností s hustou pražskou dopravou a tramvajemi, s čímž se na venkově nelze setkat. Nyní by však tito lidé měli své záměry přehodnotit s ohledem na současnou situaci s nedostatkem komisařů.
Co z toho budu mít
Pokud zvažujete, zda se investice do řidičského průkazu vyplatí, odpověď je jednoznačná – ano! Nemusíte mít vlastní auto k tomu, abyste s řidičským průkazem získali mnohem větší nezávislost na svém okolí, nikdy nevíte, kdy se vám znalost řízení může hodit. V životopisu se bude řidičský průkaz také vyjímat a zájem o vás se zvýší a to i při hledání letních brigád. Pro domácí trénink využijte učebnice s aktuálními dopravními předpisy, které seženete v každém knihkupectví, a nezapomeňte na stránky www.etesty.mdcr.cz, kde naleznete spoustu alternativ zkušebních testů.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
