Dospělosti dosahují početně slabší ročníky první poloviny 90. let a menší příliv uchazečů o studium na VŠ má trvat ještě nejméně dalších deset let. V roce 2003 české vysoké školy přijaly necelých 70.000 studentů, v roce 2010 to bylo již 106.400, avšak toto číslo bude s ohledem na demografický vývoj nevyhnutelně klesat. V České republice o tyto studenty soutěží 28 státních a veřejných a 44 soukromých vysokých škol. Některé vysoké školy mohou mít v následujících letech existenční potíže. Studenti stále více řeší kvalitu a prestiž škol na trhu, kde je nadbytečná kapacita.
O tom, jaké mají vyhlídky na studium na některé ze státních nebo soukromých vysokých škol, se letošní i budoucí maturanti mohou přesvědčit na tradičním veletrhu Gaudeamus, který se pořádá 29. a 30. ledna 2013 na Výstavišti Praha - Holešovice. Bankovní institut vysoká škola (BIVŠ), významná vysoká škola, na níž v současnosti studuje v bakalářských a magisterských oborech asi 4000 studentů, je pravidelným účastníkem veletrhu.
“Naším hlavním cílem je nadále zvyšovat kvalitu studia,” říká doc. Pavel Mertlík, rektor Bankovního institutu vysoké školy (BIVŠ). „Proto soustředíme svou pozornost na nabídku pěti dlouhodobě úspěšných profilových bakalářských oborů – Bankovní management, Oceňování majetku, Ekonomika a management malých a středních podniků, Informační technologie a Právní administrativa v podnikatelské sféře, a na navazující magisterské obory Finance a Informační technologie a management. Všechny naše obory stále modernizujeme tak, aby nadále odpovídaly současným a očekávaným budoucím potřebám zaměstnavatelů, zejména bank a dalších finančních institucí. Jen tak můžeme dobře obstát ve zvyšující se konkurenci.“



Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
Nákup ojetiny jako rizikový podnik. Každá druhá ojetina ihned potřebuje nečekanou opravu za mnoho tisíc
Na český trh vstoupil další elektromobil, který má ambice nahradit Golf nebo Octavii. EV4 ujede přes 600 km a stojí pod milion
