ČVUT hospodaří s rozpočtem přibližně čtyři miliardy korun. Státní prostředky za počet studentů a výkon ve vědě ho pokrývají pouze z 35 procent. Zbytek musí univerzita získat v různých národních grantech nebo zahraničních projektech. "Je to docela dramatická věc, musíme předkládat stovky projektů, z nichž jen zlomek uspěje. V posledních letech se nám daří ty čtyři miliardy naplnit," uvedl Konvalinka.
Spolupráce s průmyslem přináší další finanční prostředky. Má například podobu společné práce na výzkumu, vývoji a inovacích. ČVUT s firmami podává společné projekty do Technologické agentury nebo v dotačních programech ministerstva průmyslu a dalších resortních ministerstev. "Takových projektů máme stovky," poznamenal rektor.
Složitější to mají firmy při snaze získat do svých služeb kvalitní absolventy ČVUT. "Když přijde nová firma, která se tady ještě neobjevila, tak jim bohužel musíme říct, že naši absolventi už jsou rozebraní," řekl rektor. Studenti ČVUT totiž s firmami spolupracují někdy již od druhého ročníku.
Většina studentů je podle Konvalinky schopná skloubit náročné studium technické vysoké školy a práci. Zájmem univerzity je, aby škola měla přednost a do firmy studenti docházeli ve volném čase. "Většinou problém nastává u studentů, kteří dají přednost práci před studiem," poznamenal rektor. Tito studenti se někdy až příliš ponoří do práce a pak se jim při studiu vymstí.
ČVUT podle rektora nemá nezaměstnané absolventy. Přesná data, kam studenti po promoci míří, ale univerzita nemá. "Podle mých informací asi deset procent nastupuje k zahraničním firmám. To jsou ti špičkoví, kteří zároveň umějí jazyk. Dalších 40 procent výborných studentů jde k českým firmám rovnou do vyšších pozic, jako jsou například stavbyvedoucí. U těch zbývajících nevím," dodal Konvalinka.



 
				 
								 
								 
								 
								 
								









 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					