Vzdělávání v kontextu globálních změn

31.08.2010 | , Univerzita Karlova
STUDENT


perex-img Zdroj: Finance.cz

Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze ve spolupráci s Českou sekcí World Council of Education Comparative Societies pořádá pod záštitou rektora prof. RNDr. Václava Hampla, DrSc., ve dnech 30. 8. – 3. 9. mezinárodní konferenci Educational Change in the Global Context.

Po celý týden se budou výzkumníci z Evropy, USA, ale také Japonska, Filipín či Brazílie setkávat na jednáních ve čtyřech tematických sekcích a sympoziích. Posláním konference je přispět k výměně poznatků o tom, jak globální změny ovlivňují vzdělávací systémy, vzdělávací politiku různých zemí až po úroveň jednotlivých škol a školního vzdělávání.

Každý den je na programu přednáška významného světového experta na vzdělávání. Wolfgang Mitter, profesor komparativní pedagogiky z Německého institutu mezinárodního pedagogického výzkumu, se dlouhodobě zabývá výzkumem vzdělávání v oblasti východní Evropy. Profesor Mark Bray z Univerzity Hongkong se ve své analýze věnuje sociálním a technologickým aspektům fenoménu soukromého doučování jako součásti panující kultury vzdělávání v Asii, USA, Evropě i Africe. Profesor Joseph Tobin ze Státní univerzity v Arizoně seznámí s výsledky mezinárodního interdisciplinárního projektu zabývajícího se pohledy rodičů – imigrantů na předškolní výchovu. Profesor Anthony Welch z Univerzity v Sydney přichází s vyhodnocením specifické australské zkušenosti s vývojem multikulturalismu ve vzdělávání.
V závěrečné panelové diskusi se k tématu transformace vzdělávání v posttotalitních zemích vyjádří akademici ze střední a východní Evropy, Německa a USA.

Podrobnější informace o programu a účastnících na webových stránkách konference http://edconf2010.pedf.cuni.cz

Autor článku

 

Články ze sekce: STUDENT