ČNB uložila ČSOB pokutu za porušení zákona o ochraně spotřebitele

14.09.2010 | , Studentskefinance.cz
STUDENT


perex-img Zdroj: Finance.cz

Česká národní banka uložila Československé obchodní bance, a.s., za porušení zákona o ochraně spotřebitele pokutu tři miliony korun. ČSOB se dopustila klamavých obchodních praktik při nabízení a propagaci bankovních služeb pod označením Poštovní spořitelna.

Československá obchodní banka nabízela a propagovala bankovní služby pod označením Poštovní spořitelna způsobem, který vzbuzoval dojem, že Poštovní spořitelna existuje jako samostatná a na společnosti Československá obchodní banka nezávislá banka. Poštovní spořitelna je přitom součástí Československé obchodní banky.

Rozhodnutí o sankci nabylo právní moci dne 14. 9. 2010. Československé obchodní bance bylo současně zakázáno pokračovat v protiprávním jednání.

Podle vyjádření tiskové mluvčí ČSOB Denisy Salátkové působí banka v rámci bankovních služeb na českém trhu pod dvěma značkami, a to ČSOB a Poštovní spořitelna. Logika rozdělení značek je dána zaměřením na jinou klientelu a distribuci produktů a služeb. Značka Poštovní spořitelna má jinou strukturu produktů, služeb a poplatků než značka ČSOB. Žádný spotřebitel tak podle tiskové mluvčí nemůže využít služby ČSOB v produktovém souboru „Poštovní spořitelna“, aniž by se několikrát neseznámil se skutečností, že poskytovatelem služby je ČSOB a obvykle, aniž by klient písemně uzavřel s ČSOB smlouvu s jasným označením ČSOB.

Případné rozhodnutí o navazujících právních krocích (žaloba ke správnímu soudu) banka prý učiní až po důkladném prozkoumání celého dokumentu.

Autor článku

 

Články ze sekce: STUDENT