Základní princip projektů Tempus spočívá v tom, že několik vysokoškolských institucí ze členských zemí EU asistuje zapojeným partnerským zemím v provádění vysokoškolských reforem. Důležitou roli hraje zejména předávání zkušeností a bezprostřední spolupráce mezi vysokými školami, která může mít různou podobu, od pomoci při inovaci osnov přes rady pro zlepšení systému řízení univerzit až po asistenci při rozvoji vztahů s podniky.
V rámci nedávné výzvy programu Tempus Evropská komise obdržela 531 návrhů nových projektů, v 51 z nich figurují české univerzity v roli koordinátora nebo partnera projektu. Oproti loňskému roku se jedná o 16% nárůst účasti našich vysokých škol. I přes poslední události v jižní oblasti Středozemního moře nedošlo k výraznému poklesu zapojení daných zemí, u univerzit z Egypta byl naopak zaznamenán 6% nárůst účasti. Výsledky hodnocení podaných projektů Tempus Evropská komise zveřejní v červenci 2011.
Program Tempus, který počátkem 90. let pomáhal otevřít českým vysokým školám cestu ke spolupráci se západoevropskými univerzitami, právě slaví 20. narozeniny. Při této příležitosti se na konci března 2011 uskuteční výroční konference v srbské metropoli Bělehradě, které se zúčastní i český zástupce v Evropské komisi Štefan Füle, eurokomisař pro rozšiřování EU a politiku sousedství.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
