Semináře se uskuteční ve dnech 16. a 23. března 2011 v Praze, v prostorách Vysoké školy obchodní. „Jejich cílem je přiblížit běžný život Pražského hradu v průběhu staletí, ukázat na výjimečné události a zajímavosti. Semináře mohou pomoci pracovníkům z oblasti cestovního ruchu dozvědět se dosud ne příliš známé informace a nové poznatky spojené s historií a architekturou Hradu,“ říká Jan Lajka, prorektor Vysoké školy obchodní v Praze.
První z nich se zaměří na prehistorické počátky hradního osídlení, stavební a společenský vývoj Pražského hradu za vlády Přemyslovců, dále jeho pozici v období vlády Lucemburků a poklesu významu za husitských válek. Stranou nezůstane ani období Jagellonců, a to zejména z pohledu stavebních úprav Hradu.
Druhý seminář se bude týkat dějin Pražského hradu v období panování Habsburků. Část bude věnována tématu císařské rezidence za vlády Rudolfa II. či Tereziánským úpravám Hradu. Poukázáno bude také na význam Pražského hradu jakožto rezidence prezidentů Československé a České republiky. „Zvláštní pozornost bude věnována osobnosti Josipa Plečnika a jeho následovníkům. Josip Plečnik byl slovinský architekt, kterého prezident Masaryk pověřil přestavbou Hradu. Mezi jeho práce spadá např. přestavba Býčího schodiště, Obelisk na III. nádvoří či vybudování sloupové síně v blízkosti Matyášovy brány,“ říká Jan Lajka. Seminář bude zaměřen také na objekty, které prodělaly rozsáhlou rekonstrukci a budou nově zpřístupněny v nastávající sezoně. Jde o Rožmberský palác, Zlatou uličku a Zahradu na Valech.
Zdroje informací, z nichž budou semináře vycházet, jsou archivní a kronikářské záznamy a archeologický výzkum. Více informací naleznete na stránkách Vysoké školy obchodní v Praze www.vsopraha.cz, v záložce Novinky a aktuality. Přihlášky se přijímají do 8. 3. 2011. Cena celkem za oba semináře je 500 Kč.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
