Experti vítají soutěž ministerstva školství o nové logo

04.03.2011 | , Ministerstvo školství
STUDENT


perex-img Zdroj: Finance.cz

Po měsíci skončila první fáze soutěže o návrh loga ministerstva školství. Dalším kroky již budou v režii poroty, která vybere nejlepší návrhy a z nich určí vítěze.

Do komise pro hodnocení návrhů se podařilo získat věhlasná jména českého výtvarnictví. Je nám velkou ctí, že předsedkyní se stala celosvětově uznávaná profesorka architektury Eva Jiřičná. Jsme velmi rádi, že do poroty usednou i další velcí odborníci jako Rony Plesl, Maxim Velčovský, Jitka Mrázková, Nina Pospíšilová, Jan Nemeček, Kurt Gebauer, Otakar Karlas, Lenka Vilhelmová nebo Bohumír Gemrot. Všichni oslovení experti nápad nového loga MŠMT vítají, to stávající už absolutně neodpovídá modernímu pojetí grafického stylu a také vhodnost použití písmen je diskutabilní.

Do termínu uzávěrky přihlášek dorazilo více než devět stovek soutěžních návrhů. Úřad s výzvou k účasti v soutěži oslovil především studenty odborných škol, ale otevřel ji pro všechny studenty. Důvodem byla snaha, aby se mladá generace přímo podílela na nové podobě loga ministerstva. Takto zvolené zadání má i pedagogický podtext, který využilo mnoho grafických a jiných škol i samotných pedagogů.

V současném grafickém logu MŠMT nevidím žádný nápad a uměleckou invenci. Písemná zkratka pro logo nebývá ideálním prvkem. Image každé firmy nebo úřadu by se měla měnit po 5 letech a proto i já v tomto projektu vidím dobrý nápad, jak se mladí studenti mohou realizovat a vytvořit zajímavý svébytný umělecký symbol, který bude zastupovat novou image celého ministerstva,“ řekl Bohumír Gemrot, ředitel VOŠ a SŠ Václava Hollara. Jeho názor sdílí i přední český odborník na písmo a typografii Otakar Karlas: „Stávající logo ministerstva školství je problematické v celku i v detailech. Je špatně čitelné, nepřehledné a nevýrazné. Po výtvarné stránce je zcela nepřesvědčivé a opticky nevyvážené. O tom, že je třeba jej změnit, není žádných pochyb.

Stávající logo ministerstva se používá víceméně nahodile. Stejně tak chybí korporátní identita ministerstva. Neexistují jednotné hlavičkové papíry, ani podpisy v e-mailech. To chceme změnit a zavést pravidla, která jsou obvyklá i na jiných ministerstvech,“ uvedla ředitelka odboru komunikace Lucie Kubovičová.

MŠMT postupovalo velmi ekonomicky a zodpovědně a zároveň dalo prostor studentům, aby se mohli realizovat a tím pádem splnilo své poslání vrcholného orgánu českého školství. Uspoří se i tím, že na procesu zavádění korporátní identity zapracují také zkušení pracovníci z oddělení marketingu ministerstva. Stávající logo se dosud hojně nevyužívá. Není například na označnících budov a kanceláří ministerstva nebo na razítkách.

Autor článku

 

Články ze sekce: STUDENT