Francouzsko-český institut řízení byl založen 1. července 1990 díky iniciativě francouzského velvyslanectví v Praze, které se rozhodlo podpořit transformaci československé ekonomiky formou vzdělávání manažerů a vysokoškolských pedagogů. Tato podpora trvá dodnes a investice do vzdělání se Francii vrací v podobě vysoce kvalifikovaných francouzsky hovořících manažerů a intenzivní spolupráce mezi francouzskými vysokými školami a VŠE v Praze.
„Znalost francouzštiny je pro uplatnění na trhu práce velkou konkurenční výhodou“, říká prof. Hana Machková, prorektorka VŠE pro zahraniční vztahy a ředitelka IFTG. V České republice působí řada mezinárodních společností, které hledají kvalifikované a jazykově vybavené manažery. „Znalost angličtiny je podmínkou nutnou, často však nikoli postačují. Na trhu práce je v současné době velká konkurence a mezinárodní společnosti upřednostňují zájemce, kteří nabízejí určitou přidanou hodnotu. Touto hodnotou může být nejen znalost francouzštiny, ale zejména investice do dalšího vlastního vzdělání formou absolutoria kurzu celoživotního vzdělávání, dnes označovaného jako studium typu MBA“, dodává prof. Machková.
Program MBA-MAE je realizován ve spolupráci s konsorciem francouzských vysokých škol ekonomických Université Jean Moulin Lyon 3 (IAE Lyon), Université Paris 1 – Panthéon-Sorbonne (IAE Paris) a Audencia Nantes. Absolventi získávají diplom lyonské univerzity, který je řádně akreditován francouzským ministerstvem školství. Na výuce se rovnoměrně podílejí pedagogové VŠE v Praze a francouzští profesoři. Pravidelně zde přednášejí manažeři z mezinárodních společností, např. Komerční banky, L´Oréalu, Manpoweru a reklamní agentury Euro RSCG.
Program je určen zejména absolventům nemanažerských studijních oborů vysokých škol, kteří si přejí získat další kvalifikaci a působit na manažerských pozicích. Podle francouzské legislativy je do programu možno přijímat zájemce na úrovni „bac + 4“, tj. i studenty posledních ročníků navazujících magisterských studijních programů. Obsahově pokrývá kurz hlavní manažerské disciplíny (marketing, finanční řízení, účetnictví, řízení lidských zdrojů, projektový management, strategický management, právo) a nedílnou součástí je alespoň tříměsíční stáž v podniku.
Obvyklými zaměstnavateli jsou dceřiné společnosti francouzských firem v ČR, např. Komeční banka, L´Oréal, Citroën, Renault či Schneider Electric a někteří absolventi se uplatnili v zahraničí v centrálách společností (Nestlé, Société Générale). Absolventem IFTG je i současný obchodní rada při velvyslanectví ČR ve Francii.