Výsledkem projektu je soubor nových, a v mnoha případech již experimentálně prověřených metod kontroly kvantového šumu světla. Zcela zásadní je návrh nových kvantových zesilovačů a kvantových převodníků určených pro nové kvantové optické komunikace a ultra citlivá kvantová měření. „Tyto zesilovače a převodníky ukazují, jak překonat bariéry při přenosu kvantového šumu světla na velké vzdálenosti či omezení při přenosu kvantového šumu mezi světlem a jinými atomovými či nano-mechanickými systémy. Tyto metody byly dlouho považovány za neproveditelné, proto jejich objevení otevírá dveře k novým možnostem a budoucím poznatkům,“ zdůraznil doc. Filip.
Projekt přispěl klíčovým způsobem k rozšíření a prohloubení mezinárodních vazeb mezi teoretickým výzkumem v oblasti kvantové optiky na Katedře optiky UP a mnoha zahraničními experimentálními pracovišti. Výsledky projektu jsou velmi slibné a atraktivní pro další teoretické a experimentální zkoumání. „Jsem rád, že Grantová agentura ČR ocenila zajímavé nápady vědců a studentů Katedry optiky Přírodovědecké fakulty UP, kteří se každodenně snaží nejen poznat paradoxní zákonitosti kvantového světa, ale hlavně jich využít k proražení současných limit klasických technologií. Daří se to díky prostředí, jež vybízí k otevřeným diskusím a novým myšlenkám. Toto ocenění mě těší obzvlášť z toho důvodu, že jde již o druhé ocenění naší práce od Grantové agentury ČR v posledních pěti letech. Stejně jako ve sportu je i na poli vědy velmi náročné získat dané ocenění podruhé,“ dodal úspěšný vědec.
Důležité výsledky výzkumu byly testovány ve spolupráci s předními zahraničními experimentálními pracovišti jako je Max-Planck Institut for Science of Light, Erlangen, Universita v Tokiu či s Istituto Nazionale di Ottica Applicata, Florencie.



 
				 
								 
								 
								 
								 
								









 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					 Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
						Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
					