Přesné výsledky státních maturit předložil na tiskové konferenci ministr školství, mládeže a tělovýchovy Josef Dobeš. „Maturity dopadly hladce, do konce června odešlu zprávu z analýzy státních maturit do vlády i do školského sněmovního výboru,“ řekl na úvod ministr Dobeš a pokračoval: „propříště otočíme harmonogram maturit tak, aby se testy dělaly už v dubnu a ústní zkoušky v květnu, a také přesuneme opravné termíny maturit tak, aby byl soulad s případným nástupem na vysoké školy,“ dodal ministr.
Předpokládaný počet žáků pro opravný podzimní termín je 27 až 28 tisíc, přičemž nejčastěji propadali z matematiky. Z ní neuspělo více než 14 procent žáků.
„Teď se ukázalo, že laťka náročnosti byla nastavena správně a já z ní rozhodně nehodlám slevovat. Mým záměrem je spíš dotahovat školy do jisté úrovně, postupně tu laťku kvality zvyšovat,“ zdůraznil ministr Dobeš, přičemž nezapomněl opět poděkovat učitelům a ředitelům škol a také CERMATu. Jeho ředitel Pavel Zelený pak k výsledkům státní maturity dodal: „Dnes má maturitu až 36 procent Čechů, v průběhu patnácti let se tak stala úplně něčím jiným, než jaký byl její původní záměr. Je nutné opět vrátit maturitě váhu,“ prohlásil ředitel CERMATu.
A co čeká projekt státních maturit dál? „Do tohoto pátku bude na všech školách přerozděleno 12 milionů korun, které jsme z vlastního rozpočtu poslali na vyrovnání byrokratických těžkostí, hned v pátek oznámíme na tiskové konferenci k šablonám EU peníze školám pro střední školy, že jim posíláme jeden a půl miliardy korun z OP VK, do 20. června rozdají školy maturitní vysvědčení, hned poté – nejpozději do 30. června - předložím kabinetu zprávu z průběhu maturit a nakonec se chci zasadit, aby do tří let probíhaly státní maturity online,“ shrnul na závěr svoje plány ministr Dobeš.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
