CEFIF bylo založeno ve spolupráci s rakouskými partnery v roce 1992 na Vysoké škole ekonomické v Praze. Deset let poté bylo centrum přesunuto na přímo řízenou organizaci MŠMT – Národní ústav odborného vzdělávání. Od roku 2003 je CEFIF členem EUROPEN-PEN INTERNACIONAL, organizace sdružující centra fiktivních firem ze 42 zemí světa.
V současnosti eviduje CEFIF 351 aktivních fiktivních firem na 103 školách, z čehož jsou dvě školy pro tělesně postižené žáky. Kromě vedení národní centrály fiktivních firem poskytuje CEFIF účastnickým školám také poradenskou, konzultační a publikační činnost, organizuje semináře pro pedagogy a pro fiktivní firmy pořádá různé motivační soutěže.
„Chceme co nejvíce posílit spolupráci odborných škol a firem tak, aby žáci a studenti přišli co nejdříve do kontaktu s reálnou praxí. Kromě našeho národního projektu Podpora spolupráce škol a firem, je další z možností celosvětově uznávaná výuková metoda fiktivních firem. Ta rozvíjí podnikatelské dovednosti středoškoláků a studentů VOŠ, čímž jim ulehčí vstup a uplatnění na trhu práce,“ uvedl 1. náměstek ministra školství Jindřich Fryč.
Práce ve fiktivní firmě i její organizační struktura simuluje činnost reálného podnikatelského subjektu. Při výuce jsou využívány podklady z hospodářské praxe a žáci se řídí platnými právními předpisy České republiky. V kontaktu s fiktivními státními institucemi vyplňují žáci formuláře reálných úřadů.
České fiktivní firmy se každoročně účastní různých mezinárodních veletrhů. Vrcholem práce ve fiktivní firmě je účast na mezinárodním veletrhu, který pravidelně pořádá Obchodní akademie Heroldovy sady, konkrétně fiktivní firma Antre, s. r. o. Jejich hlavním sponzorem je CEFIF.



Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
