Studenti byli přiřazeni do dvou pozic - referent/ka obchodu a asistent/ka obchodu dle kritérií Fondu dalšího vzdělávání. Stážisté pracovali v pražské centrále i na regionálních ředitelstvích skupiny AXA po celé České republice. V rámci placené stáže si zde každý z nich odpracoval 300 hodin.
„Projekt byl velmi úspěšný díky výjimečné spolupráci velké skupiny lidí, kteří se na něm podíleli. Velice si ceníme aktivního nasazení a podpory mentorek, přístupu stážistů, zapojení regionálních ředitelů a pracovníků na regionech, ale i spolupráce interních trenérů. Bez nich by celý projekt tak dobrých výsledků nedosáhl,“ uvedl Michael Pupala, ředitel interní distribuční sítě a člen představenstva finanční skupiny AXA v ČR/SR.
Mentory v rámci projektu se stali zaměstnanci AXA, kteří prošli speciálním školením. Ti stážistům předávali své cenné zkušenosti a poznatky z praxe. Navíc se zúčastnili vzdělávacího soustředění pro zvýšení soft-skills technik. Mentoři si také v průběhu projektu vytvořili vlastní komunikační síť, díky které si průběžně vyměňovali postřehy, jak nejlépe se stážisty pracovat.
Studenti pak během praxe měli možnost získat informace z produktového oddělení, controllingu, personálního oddělení a dalších. Také v pravidelných intervalech komunikovali se svým nadřízeným a probírali svoji pracovní náplň, výstupy i nabyté dojmy. Stážisté také absolvovali odborná školení zaměřená např. na prezentační dovednosti nebo finanční chod společnosti.
„V AXA jsem měla relativně široký pracovní záběr, od přípravy materiálů pro nadřízeného, analýzy produktů konkurence, reporting až po koordinaci porad. Získané zkušenosti jsem už mnohokrát využila i ve škole, protože mým studijním oborem je Bankovnictví a pojišťovnictví,“ doplnila Lenka, absolventka stáže.
Po absolvování stáže byla vybraným úspěšným stážistům nabídnuta další možnost spolupráce nebo přímo zaměstnání na plný pracovní poměr. V druhé polovině letošního roku pak bude zahájena druhá vlna stáží, během níž zaměstnanci AXA ve svých řadách přivítají další studenty.