Výprodeje lyží z loňské chudé zimy odstartovaly, kvalitní značkové sjezdovky lze pořídit již od 5 000 korun

01.12.2014 | , Lesensky.cz
STUDENT


perex-img Zdroj: Finance.cz

Zatímco na českých svazích zimní sezóna dosud nezačala, v tuzemských obchodních centrech propukla naplno. Kdo chce trošku ušetřit, může si nové lyže koupit ve výprodejích z loňské zimní kolekce. V cenové kategorii kolem pěti tisíc korun je možno koupit například lyže značky Elan či Head, v kategorii kolem deseti tisíc korun pak třeba lyže značky Atomic.

Lyžování patří k nejoblíbenějším zimním sportům v České republice. Podle Svazu lyžařů ČR se běhu na lyžích či sjezdovému lyžování věnuje na 2 miliony Čechů. Minulý rok si však kvůli chudé zimě lyžaři příliš neužili. Letos je naopak nepotěší zpráva, že více než třetina českých středisek plánuje podle Asociace horských středisek zdražení skipasů. Lidé tak musejí počítat s vyššími výdaji na brázdění sjezdovek. Mohou ale ušetřit na pořízení výbavy.

Nevybavení lyžaři mají na nákupy nejvyšší čas. Prodejní sezóna lyží totiž začíná dříve, než vůbec napadne první sníh. Mnoho obchodů zahájilo prodej předsezónním výprodejem a v listopadu pak představují novinky. „Sjezdové lyže nabízíme celoročně, hlavní prodejní sezóna začíná v závislosti na počasí v průběhu října,“ okomentovala Martina Kudláčková z řetězce sportovních prodejen Sportisimo. I letos si zákazníci vyberou z několika cenových kategorií v závislosti na typu modelu. Vhodné lyže od několika značek lze v kamenných obchodech sehnat už od 5 000 korun.

Oproti loňskému roku však prodejci chtějí více propagovat kvalitnější modely. „Základní modely v ceně do 5 000 máme převážně od značek Elan a Head. Letos však nově nabízíme i modely v cenové kategorii nad 10 000, a to zejména od zmíněných značek a Atomicu,“ vyjmenoval Karel Bárek ze společnosti Hervis Sport. Pokud už Češi přece jen sáhnou po dražším typu lyží, většinou za ně podle obchodníků zaplatí v rozmezí od 15 000 do 25 000 korun.

Hůře se lyže nakupují pro děti. Ty to navíc mají těžší i na svahu, dětské lyže jsou kvůli krátké délce tužší, takže pohyb malých lyžařů není stejný jako u dospělých. Firma Elan proto uvedla na trh koncepci U-Flex, která kombinuje speciální dětské lyže a boty. „Set speciálních bot a lyží je o čtvrtinu pružnější a ohebnější než běžné dětské lyže. Boty přitom vycházejí z typické obuvi na chůzi. Díky speciálnímu skeletu se boty dokážou v oblasti nártu prohnout, a tím podpořit průhyb lyže i přirozenost pohybu,“ popsal David Holík, ředitel firmy Ina Sport, která lyže značky Elan dodává po České republice.

Zatímco profesionální lyžaři vyhledávají především kvalitu a zaměřují se na nejmodernější technologie, pro ty rekreační je důležitý i vzhled lyže. Obchodníci se tomu přizpůsobují, což dokazují i speciální dámské řady, a snaží se nalézt optimální řešení spojení komfortu s designem. „Zákazníci se více zaměřují na design a technologie, zajímá je ale i členění kategorií lyží. Nejlépe si v prodeji vede značka Elan, která opakovaně získává ocenění za design a pravidelně inovuje své technologie výroby. Její lyže mají vynikající jízdní vlastnosti i zpracování, a navrch k tomu i přijatelnou cenu,“ uvedl Robert Hartman z firmy Hartman Sport.

Autor článku

 

Články ze sekce: STUDENT