„Podstatou výzkumného centra jsou vědecké aktivity akademických pracovníků naší školy,“ říká rektor Bankovního institutu vysoké školy a ředitel výzkumného centra František Pavelka a dodává: „V jeho rámci chceme vydávat kvalitní publikace, realizovat vlastní výzkumné projekty, plánujeme uspořádat mezinárodní vědeckou konferenci, spolupracujeme s jinými vysokými školami a institucemi aj.“
V současné době výzkumné centrum řeší dva projekty financované z externích zdrojů. Na „Hodnocení efektivnosti programů veřejné podpory ve výzkumu a vývoji“ byl získán vědecký grant od Technologické agentury České republiky, řešený ve spolupráci s VŠE Praha a Unicorn College; projekt „Šance pro rozvoj“ je podporován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost – více na http://www.bivs.cz/veda-a-vyzkum/vedecko-vyzkumne-projekty. V běhu je i řada projektů financovaných z interní grantové agentury BIVŠ – například (Ne)pojistitelnost rizik, Počítačová gramotnost - jeden z pilířů úspěšné a efektivní státní správy či Analýza a optimalizace chování uživatelů nízkoenergetických a energeticky pasivních budov. Detaily najdete na http://www.bivs.cz/veda-a-vyzkum/igab.
„Na BIVŠ mimo jiné usilujeme o to, aby se výuka co nejvíce provázala s výzkumnou a publikační činností. Aby se nejednalo o vědu pro vědu, ale aby se výsledky výzkumných projektů daly co nejlépe uplatnit v praxi,“ říká generální ředitelka Bankovního institutu vysoké školy Martina Mannová a dodává: „Proto zejména studentům magisterského stupně doporučujeme, aby se zapojili do projektů realizovaných v našem výzkumném centru a nejlépe zkoumali oblast, která je živí nebo živit bude.“
Vědecká činnost BIVŠ se odvíjí od zaměření školy, tedy studijních oborů, které nabízí. Zejména jde o finance, ekonomiku a management a oceňování majetku. Realizovaly se ale také projekty z oblasti informačních a komunikačních technologií či z oboru bankovnictví.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
