Po celý týden se budou výzkumníci z Evropy, USA, ale také Japonska, Filipín či Brazílie setkávat na jednáních ve čtyřech tematických sekcích a sympoziích. Posláním konference je přispět k výměně poznatků o tom, jak globální změny ovlivňují vzdělávací systémy, vzdělávací politiku různých zemí až po úroveň jednotlivých škol a školního vzdělávání.
Každý den je na programu přednáška významného světového experta na vzdělávání.
Wolfgang Mitter, profesor komparativní pedagogiky z Německého institutu mezinárodního
pedagogického výzkumu, se dlouhodobě zabývá výzkumem vzdělávání v oblasti východní
Evropy. Profesor Mark Bray z Univerzity Hongkong se ve své analýze věnuje sociálním a
technologickým aspektům fenoménu soukromého doučování jako součásti panující kultury
vzdělávání v Asii, USA, Evropě i Africe. Profesor Joseph Tobin ze Státní univerzity
v Arizoně seznámí s výsledky mezinárodního interdisciplinárního projektu zabývajícího se
pohledy rodičů – imigrantů na předškolní výchovu. Profesor Anthony Welch z Univerzity
v Sydney přichází s vyhodnocením specifické australské zkušenosti s vývojem
multikulturalismu ve vzdělávání.
V závěrečné panelové diskusi se k tématu transformace vzdělávání v posttotalitních zemích
vyjádří akademici ze střední a východní Evropy, Německa a USA.
Podrobnější informace o programu a účastnících na webových stránkách konference http://edconf2010.pedf.cuni.cz