Vznik kampaně iniciovali dva mladí dobrovolníci, Jan Krédl a Jan Odehnal, kteří jsou zapálenými sportovci a běžci maratonů. Během trasy se bude skákající dvojice po jedné noze střídat. Půjde tak o štafetu, kde si pozici skákajícího běžce odzkouší oba účastníci.
„Partnerství s pražským ? maratonem nám umožňuje podporovat všechny sportovce, kteří chtějí překonat sami sebe. Běžci Honza a Honza, kteří se rozhodli trasu odskákat po jedné noze, jsou toho zdárným příkladem. Velice oceňujeme jejich snahu, a proto jsme se rozhodli jejich píli odměnit,“ řekla Kateřina Havlíková, marketingová manažerka společnosti.
Výtěžek, který Nadace Olgy Havlové od Hervisu utrží, využije na nákup nových invalidních vozíků, digitálních sluchadel a dalších kompenzačních pomůcek.
Do Hervis ? maratonu se pod záštitou Nadace Hany Kynychové zapojí také děti z dětských domovů. Akce se zúčastní tři tříčlenné štafety, běžící postupně 3 x 5 kilometrů. Poslední člen pak poběží dokonce 6 kilometrů. Děti se do závodů přihlašovali sami, jedinou podmínkou byl minimální věk 18 let. S každou skupinkou navíc poběží populární osobnosti TV Nova. Společnost Hervis všechny děti oblékne a obuje do sportovního oblečení.