Počet přihlášek přitom jistě dále vzroste, neboť zejména k navazujícím magisterským a doktorským oborům se s ohledem na cyklus akademického roku přihlášky stále ještě podávají. V roce 2009 se ke studiu hlásilo 12 238 zájemců, toto číslo tedy bylo letos překonáno o více než 13 %, což prokazuje, že trend vzrůstu přihlášek v letošním roce není náhodný.
Univerzita je připravena přijmout 3 244 studentů, a to v těchto poměrech: Fakulta informatiky a managementu 770, Filozofická fakulta 554, Pedagogická fakulta 1 615, Přírodovědecká fakulta 125 a Ústav sociální práce 180. Trvale rostoucí zájem v době vysoké konkurence vzdělávacích institucí a očekávaného poklesu přihlášek na vysoké školy z důvodu demografického vývoje není pro vedení univerzity překvapením. Univerzita Hradec Králové je díky své studijní nabídce, tvůrčí pracovní atmosféře a bezvadnému uplatnění absolventů atraktivní vysokou školou sídlící v městě ideálním pro život. Na vysoký zájem o studium má nepochybně příznivý vliv dokončená restrukturalizace univerzity, tedy vznik dvou nových součástí, jimiž jsou Přírodovědecká fakulta a Ústav sociální práce. Právě ústav zaznamenal u všech jím garantovaných oborů více než 20% nárůst počtu přihlášek oproti minulému roku. Strukturalizaci univerzity nedoprovázelo zvýšení celkového počtu studentů, a proto vyšší počet přihlášek ke studiu dává všem součástem příležitost si mezi uchazeči vybírat.
Na Univerzitě Hradec Králové studuje více než 9 000 studentů v přibližně sto oborech bakalářského, magisterského a doktorského stupně.
Přehled oborů s největším zájmem uchazečů
Fakulta informatiky a managementu: Management cestovního ruchu (anglický jazyk), Bc., prezenční
Filozofická fakulta: Politologie, Bc., prezenční
Pedagogická fakulta: Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání, Bc., prezenční
Přírodovědecká fakulta : Systematická biologie a ekologie, Bc., prezenční
Ústav sociální práce: Sociální práce, Bc., prezenční



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
