Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze akreditovala unikátní studijní obory

07.03.2016 | , ČVUT
STUDENT


Fakulta elektrotechnická Českého vysokého učení technického v Praze akreditovala ve studijním programu Otevřená informatika nové unikátní obory. Posluchačům tak, jako jediná v republice, může nabídnout vysokoškolské studium ucelených oborů Počítačové hry a grafika, Internet věcí, Kybernetická bezpečnost, Datové vědy či Interakce člověka s počítačem.

Nově akreditované obory lze na Fakultě elektrotechnické ČVUT studovat od 1. října 2016. Díky čerstvě akreditovaným oborům může program Otevřená informatika pružně reagovat jednak na poptávku na trhu práce, ale také chce zohlednit preference středoškoláků a studentů bakalářského studia.

Právě v bakalářském stupni je možné studovat nový obor Počítačové hry a grafika. Absolventi budou schopni samostatného i týmového vývoje počítačových her, budou mít potřebné znalosti z oblasti programování grafiky, umělé inteligence, vytváření 2D i 3D grafického obsahu a implementace uživatelských rozhraní. Dalším novým unikátním oborem je také stále se rozvíjejí Internet věcí (Internet of Things). Vedle těchto oborů lze na bakalářském stupni studovat ještě Informatiku a počítačové vědy a Software.

V magisterském stupni se nově nabízí studium oborů Interakce člověka s počítačem, Kybernetická bezpečnost, Datové vědy a Bioinformatika. Kromě nich si studenti mohou vybrat i studium stále populárních oborů Počítačová grafika, Umělá inteligence, Počítačové inženýrství a Softwarové inženýrství. U všech oborů je pro posluchače nesmírnou výhodou, že budou studovat na špičkových pracovištích s velkou tradicí v daných oblastech.

Garant programu Otevřená informatika prof. Michal Pěchouček k novým akreditacím dodává: „Jsem rád, že akreditační komise schválila nové obory. Stejně jako u stávajících oborů i u nových se budou studenti vzdělávat ve velmi úzkém kontaktu se skvělými vědci a odborníky na nové technologie se zahraniční zkušeností. Otevřená informatika takto otevře absolventům příležitosti na měnicím se trhu práce budoucí znalostní ekonomiky.“

Autor článku

 

Články ze sekce: STUDENT