Soutěž, kterou pořádá Česká studentská unie, dává studentům a absolventům veřejných a soukromých vysokých škol příležitost ohodnotit jejich fakultu a říci světu, ostatním studentům a hlavně studentům budoucím, jak se jim studuje/studovalo na jejich fakultě či vysoké škole.
Hlasování studentů a absolventů přineslo velice pozitivní zpětnou vazbu hned několika fakultám ústecké univerzity. Kromě přírodovědecké fakulty, která se z loňského 3. místa vyšvihla na příčku nejvyšší, výrazně bodovaly také pedagogická fakulta a fakulta umění a designu, když obsadily ve svých kategoriích 2. místo. Na výborném 4. místě se pak umístily fakulta životního prostředí a fakulta zdravotnických studií. V silné konkurenci 22 vysokých škol si dobře vedla také fakulta sociálně ekonomická (7. místo). Taktéž na 7. místě skončila filozofická fakulta mezi ostatními dalšími 16 veřejnými vysokými školami v kategorii Sociologických věd a filozofie. Ani 17. příčka, na které se umístila fakulta výrobních technologií a managementu, není bez zajímavosti, neboť FVTM byla v kategorii Technika zařazena do konkurence dalších 32 veřejných a soukromých vysokých škol.
Účastníci soutěže hlasovali konkrétně o těchto kritériích:
- Zajímavé předměty (Máte/měli jste škole/fakultě zajímavé předměty?).
- Schopnost vyučujících zajímavě vyložit látku.
- Příprava do praxe/práce (Připravila Vás škola/fakulta dostatečně prakticky do pracovního procesu?).
- Možnosti realizace a zapojení do studentských nápadů a projektů na škole/fakultě.
- Spolužáci (Máte/měli jste kamarádské, týmové a inspirativní spolužáky?).
Pro UJEP jsou tyto výsledky cennými informacemi o vnímání sounáležitosti se svojí fakultou a školou ze strany našich studentů absolventů.
Rektor UJEP, prof. René Wokoun k výsledkům soutěže Fakulta Roku řekl: „Velice si cením výsledků, které přinesla tato soutěž, o to více studentů/absolventů, kteří již samotným zapojením do soutěže projevili zájem o svoji alma mater. Jsem osobně velmi rád, že se naši studenti cítí na svých fakultách dobře a vnímají pozitivně jak úroveň a kvalitu výuky, tak přátelské ovzduší mezi svými vrstevníky i pedagogy. Stejně tak významná je pro mě také zpětná vazba od absolventů.“